Vågar man sälja?

Mli

Trådstartare
`
Jag har två BJ som tyvärr är tråkiga :crazy:. De blev aldrig tama trots att jag försökte, de går numer inte ens att klappa. Om man fångar in dem så är de trevliga att hantera, men de fångas inte in frivilligt..
Jag skulle ärligt talat hellre ha några gulliga dvärgkaniner. Skäms lite eftersom jag inte tycker att djur är några prylar som bara byts ut. Jag tycker inte om tanken på att sälja dessa två och riskera att de hamnar på någon liten yta, typ bur. Och vem vill köpa två halvvilda kaniner? Alternativet är att lämna dem till slaktaren, men det känns lite drastiskt :o
Känner mig lite rådvill, någon som har input som kan hjälpa?
 
Sv: Vågar man sälja?

BJ, är det belgisk jätte?

De behver inte få det dåligt hos någon bara för att de inte är så gosiga av sig.
Jag kan ju bara berätta att ingen av mina kaniner (DV) är knä-kaniner. Båda är sociala men inte mys-kaniner av naturen så jag låter dem slippa. De mår så bra ändå utan mänskligt gos.

Hade jag bott närmare dig hade det absolut varit intressant med en Belgisk Jätte, (har varit sugen på en sådan länge), men det är lite väl långt :)
Alla vill inte ha en knä-kanin, så för någon är nog dina kaniner det perfekta alternativet även om det blivit så att de inte är det för dig.
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi kommer flytta in våra kaniner så att de har större utrymme och säkrare. Två av dem (honorna) kommer troligtvis att vara i en hage i...
Svar
17
· Visningar
2 033
Senast: dotzie
·
Däggdjur Det var ju länge sedan jag hade kanin men jag tycker att inställningen till kanin ändå har ändrats till det bättre. De flesta jag...
Svar
14
· Visningar
1 350
Senast: Miingla
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 176
Senast: Trissa
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
1 985

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp