Vaken ofta på nätterna

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

benjamin

Min drygt niomånaders bebis "envisas" med att vakna flera gånger varje natt, varav två till fyra gånger för att suga bröstmjölk.
Hon sover ett par timmar på kvällen i sin egen säng men senast kl 1 så ska hon sova resten ivår säng.
Egentligen är inte detta ett stort problem alls för mig. Problem är det ju ifall jag skulle vara ute nån kväll. De har hänt om jag varit borta på kvällen att hon storgråter i sin pappas famn när jag kommer tillbaka.

Men jag bara undrar hur det är/har varit för er som ammat länge, ifall era bebisar också hållit i gång på kvällar o nätter.
 
Sv: Vaken ofta på nätterna

Han/hon är nio månader och har det lite jobbigt just nu. Det händer väldigt ofta att barn har en period kring åtta - nio månader som är väldigt orolig. Om jag har förstått det rätt så anses det att det är första perioden av separationsångest, dvs ditt barn har börjat upptäcka att det INTE är en del av mamma och pappa utan en egen varelse. Och det är lite scary.

I den föräldragrupp vi var med i var det inte någon som förskonades från "åtta-månaders-ångesten" Jag ammade inte länge och vi hade precis samma jobbiga period ändå.
 
Sv: Vaken ofta på nätterna

Jag går igenom samma sak själv just nu och jag har hört samma sak.
Att det är en separationsfas och att dom vaknar oftare.

Diskuterade det med BVC tanten och väljer att ha honom kvar i min säng och ge honom den tröst han behöver, men jag försöker att ge honom vatten på nappflaska och vägrar han får han bröstet.

Fysiologiskt klarar dem sig utan mat på natten nu!

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 119
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 775
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 325
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 120
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp