Bukefalos 28 år!

Vaknade till tätt, tätt snöfall utanför fönstret

Ljusstakar och stjärnan är tänd. Det får lysa i hallen en stund till, då det är skumt... :D

Nu är det förmiddagskaffe och kombinerad frukost.

Vi får se, vad dagen bjuder på. Om jag ska sitta hemma och spela Travian Kingdoms (jag deffade ut skaplig off precis när jag slog på datorn...), eller dra en sväng till mor o far i Hovsta i eftermiddag. Hemvården kommer omkring 19.45 (men de kan lika gärna komma 17.45 - jag var ändå i krokarna, typ...) och fixar säng och drar av kompressionsstrumpor...

Och idag är det den internationella funktionsrättsdagen. https://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_funktionshinderdagen
 

jag ÄLSKAR när det snöar. Vågade inte säga det senaste "snösmockan" när det var helt galet i stora delar av landet men det finns verkligen inget bättre än stora, fina snöflingor och krispig kyla. Här är det mest bara kallt och jag väntar fortfarande på snön som förhoppningsvis ska dyka upp i helgen.
 
Här var det inga "stora fina" flingor utan mer som ett sånt där tätt glitterdraperi, så det nästan såg ut som en vit rullgardin utanför... :D

Men tyvärr har det redan smält bort... som funktionshindrad som inte kan gå med rullator ute längre och slirar hej vilt med permobilen om jag inte fastnar i osynliga potthål på cykel och gångbanor... så räcker ett tunt rimfrosttäcke på träd och ett tunt snötäcke på marken för att jag ändå ska känna julstämningen.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp