B7BBAA95-8E93-4977-83E3-9BB175BFA945.jpeg


Mätte och vägde den här ”lilla” idag, fyra månader gammal, 38 cm hög och 7,7 kg! Härom dagen lyfte han på ena benet :nailbiting: han har också upptäckt att han kan skälla vilket ju är...kul:grin:
 
haha, skrattar åt skillnad i stomme - min 8 månaders heelertös är 25,5 cm hög och väger 7,2 kg :D Hon är rätt normal i hullet

Min vuxna mittel väger 8 kg. Känns knäppt att en sådan där liten vovve på 26 cm väger lika mycket som min mittel på 36 cm, men jag vet att corgis och heeler är tunga i förhållande till sin höjd. :p
 
Imorgon börjar vi på valpkurs "sikta mot stjärnorna, agility", Qila har hunnit bli fyra månader nu och det ska bli spännande 😁. Vi har fått in lite fotgående både på höger och vänster sida och att gå mellan benen korta sträckor. Jobbar på "stanna kvar" men vi tränar inte så mycket utan då och då. Ska försöka kika efter nån utställnings också men det verkar vara lite glest med dom just nu.
IMG_20200110_093016.jpg
 
Imorgon börjar vi på valpkurs "sikta mot stjärnorna, agility", Qila har hunnit bli fyra månader nu och det ska bli spännande 😁. Vi har fått in lite fotgående både på höger och vänster sida och att gå mellan benen korta sträckor. Jobbar på "stanna kvar" men vi tränar inte så mycket utan då och då. Ska försöka kika efter nån utställnings också men det verkar vara lite glest med dom just nu.
Visa bifogad fil 44012
De är så söta ditt lilla gäng 😍
 
Nu har vilja hunnit bli 7 månader 😱😍! Och hon är nu ca 44 cm hög och väger 12.8 kg 😊. Vi ställde på Mydog men hon va helt plötsligt halt när vi skulle springa så blev ingen placering. Väldigt tråkigt men hon hade lekt lite vilt dagen innan så måste ha sträckt sig. Var synd men väldigt roligt ändå.

Väldigt socialt säker hund med både hundar och människor 👌. Super rolig och enkel 😁.
 

Bifogade filer

  • 20191218_123847.jpg
    20191218_123847.jpg
    612,1 KB · Visningar: 27
Vår lilla huligan är nu åtta månader, knappt 40 cm och drygt 9 kg. Nu behöver hon inte växa mycket mer!
Hon är en glad onge, men lite tonåring ibland. Anfaller en av våra andra, som är alldeles för snäll för att säga till. Har börjat gnaga på en fönsterbänk när hon har tråkigt. Snor pennor, strumpor och värmeljus 😳
Ställde på My dog och hon blev Bästa valp på nationella, vi var bara en dag.
Tränar lite grann, men inte så mycket som vi tänkte och borde 😜 Nåväl, det brukar hinnas med 😁
1BC6E405-06CD-4FFE-A759-D74F1E292DAE.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
193 690
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 589
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 771
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp