Bukefalos 28 år!

vansinnet vs bröstbölden? (långt)

V

vansinnet

Nu vänder jag mig till alla kära bukeföräldrar med mitt gnäll istället, eftersom alla närvarande (dvs Nikki) har tröttnat på mig och somnat ifrån vår diskussion.

För ungefär 4 veckor sedan red jag dressyrkurs i två dagar. Efteråt fick jag väldigt ont i ena bröstet och det blev svullet. Eller, som i muskeln ovanför. (Ni vet, den man kan få träningsvärk i ibland när man har ridit)
Hursomhelst så trodde jag att jag kanske hade fått ngn bristning i muskelfästet eller ngt eftersom jag har hysteriskt stora bröst och eftersom jag satt ner i traven hela tiden.
Jag är ju ingen läkare, så det var min gissning.

Efter några dagar gick svullnaden ner litegrann men kom sen tillbaka igen. Jag tänkte att det kanske var mjölkstockning ändå. Har haft det en gång förut och dethär kändes inte likadant, men vad vet man?

Så jag satte igång och masserade knölen (ja, för nu hade det blivit en knöl!), duschade varmt, låg med värmedyna på, pumpade ur bröstet så det blev helt tomt, men inget hjälpte..

Ringde sjukan men dom hade såklart inga tider. Dom sa att jag förmodligen hade mjölkstockning och att jag skulle fortsätta pumpa ur och hålla varmt.

Förra veckan, då det gått tre veckor, ringde jag akut och sa att nu jäklar måste jag få komma in för det gör ont! (Och om jag tycker att de gör ont, så gör det ONT!)

Så jag fick komma in akut och en läkaren klämde mig på tuttarna i 5 minuter, sa att det var mjölkstockning, tog mina 100 kronor och skickade hem mig med ett recept på en nässpray som skulle få mjölken att rinna till bättre.

Nu har jag gjort allt som står i min makt, men inget hjälper. Svullnaden har blivit större och huden är alldeles röd omkring knölen.
Det gör hiskeligt ont också.