Bukefalos 28 år!

Vantar till 1 åring ?!

Mynta2

Trådstartare
Kan någon rekomendera BRA vantar till en ettåring ? Jag tror jag har 10 olika märken/former, men allihopa bara ramlar av tids nog. De bästa vantarna är one size vantar, men dom är kalla och inte vattentäta. Alla vantar är så förbenat tjocka i fodret med och helst i tummen, så man får knappt in den...eller så får man kämpa sig blå för dom är supertajta att få på, alltså då menar jag inte att dom är för små istl, utan dom är antagligen tajta för dom ska sitta kvar när man väl fått på dom. Ska man kalla något bäst av alla vantar hon har så är det ett par Everest. Dom är lite halvlånga med dragkedja, men dom sitter inte kvar mer än en halvtimme. Jag köpte splitternya på Tradera, dom hade jättelångt skaft, typ modell som en galonhandske. Bra tänkte jag, då sitter dom kvar. Men dom var hur krångliga som helst att sätta på så det var nästintill omöjligt att få på dom. Inga vantar verkar ju gjorda för småttingar.

Vad har ni för något ? Det måste vara långt skaft på dom, och så breda skaft att man kan trä dom utanpå overallen..
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

De bästa jag tycker var typ galonhandskar med fleece i fodret, men fruktansvärt töjbara och gick tillbaka jättebra i passformen när de väl kom på, ganska höga med. :) Kommer dock inte ihåg märke, fanns i många väldigt färgglada färger.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Varför måste du ha sådan modell på vantar till en ettåring? Dom sitter aldrig kvar :). Min 1åring har vantar utan tumme, som man drar overallen ÖVER. Dom är i älgskinn med lammullsfoder, fick dom i present av arbetskompisarna. Har inte hittat något annat som 1. sitter kvar, 2. värmer tillräckligt..

26324434.jpg
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Eftersom hon gillar att plocka upp pinnar från marken och annat smått och gott man kan utforska, och det kan hon inte göra utan tumme...inte hon i allafall. Jag har vantar utan tumme också.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Jaha, jag trodde alla galonhandskar var ofodrade ;)..Alltid lär man sig något nytt. Tack för tippset.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Vantar med långa skaft som sitter under overallen är de som sitter kvar bäst, enligt min erfarenhet.
och tummar har jag nog undvikit när barnen var i den åldern, tror jag (minns knappt)
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Har tjocka vantar från HM som är jätte varma, sen i reserv ett par från coop men de är för typ 3 åringar men jätte tjocka och gosiga, ingen idé att försöka pilla tummen dit den ska ändå + att den blir kall då. Bättre å ha hela handen i vanten tycker vi.
De från HM har även så man kan dra åt dem vid handleden så de inte åker ner lika lätt + att de går upp till armbågarna.

HM
26008220.jpg


Coop
24772802.jpg
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Jag får leta vidare antar jag. Tummen stoppar hon så snällt in där den ska vara och sen stannar den där så länge vantarna sitter kvar. Men vissa vantar har ju extremtjockt foder just i tummen...så då kan det bli lite tajt. sen har jag märkt på en del vantar att dom verkar tro ungarna är helt felskapade. Tummarna kan ibland vara lika långa som hela handsken ;)
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Ja eller så sitter tummen så högt upp att resten av handne inte hamnar i vanten ;)

Varför finns det inte super tunna super varma fingervantar, på burk! Man tar barnets hand och doppar i burken och sen när man tar upp handen så sitter det en "formsydd" supervante där som tål allt och som sen lätt bara går att tvätta bort :idea:
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Varför finns det inte super tunna super varma fingervantar, på burk! Man tar barnets hand och doppar i burken och sen när man tar upp handen så sitter det en "formsydd" supervante där som tål allt och som sen lätt bara går att tvätta bort :idea:

Det tycker jag att du ska uppfinna, innan vintern är slut! :idea:
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

De här vantarna har jag till min dotter, nu är den lite mindre storleken slut tror jag. Men har även större och de drar jag över overallen, ser jätte kul ut men de är helt vattentäta och sitter kvar, men där emot kalla
Så jag har löst det med att ha ett par fleecevantar under.

http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35738&productId=208448&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=%2fListPage%2fSearch.aspx%3fSearchText%3dvantar%26ConceptStoreCategoryId%3d%26B%3d1#
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Vår son HATADE att inte kunna använda handen fritt när han hade vantar. Det bästa var vanliga fingervantar men dom är ju lite väl kalla. Sen hittade vi tumvantar på pippilotta.se där det var dragkedja ut i tummen och dom funkade kanonbra! Då kunde han använda handen lite mer.
Har funderat med det där varför man har vantarna utanpå jackan/overallen. Varför har man det? På dagis gör dom så och alla vantarna bara kasar av direkt ju... Sätter man däremot på vantarna först och sen jacka/overall så sitter dom alldeles perfekt.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

jag tycker att PoPs tumvantar med dragkedja som slutar där pekfingret börjar (den går alltså mellan tumme och pekfinger för att man ska få i tummen lättare) är de allra bästa att få på på små händer. De är dock inte så breda att de går utanpå overallen men det går lika bra att ha dem under.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Minimundus har ullfodrade med eller utan tumme och ellos är oxå bra! Men de ska sitta under overallen såklart.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Men jag tycker det är så himla krångligt att sätta dom under overallen. Jag får i allafall knappt ut händerna sedan..menas att: ärmhålet där man sticker ut händerna i overallen är ju inte direkt en jätteöppning, och sedan tjocka vantar på det samt ibland en ålandes ånge på golvet. Tycker det är mycket smidigare att ta på vantarna och dra allt utanpå..så är det klart.

*hoppas på vår/sommarväder snart*
;)
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Jo, det är krångligt som fanken att få på all mundering och ungen blir arg, jag HATAR vintern sedan vi fick barn. Tyvärr bor jag i norr där det är vinter oktober-april :crazy:
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

De bästa vantarna är one size vantar, men dom är kalla och inte vattentäta.

Jag funderar på att köpa ett par sådana här:
http://www.minimundus.se/popup/klader/tumvantar_ulltrika.htm

Vi har ett par tunna, tajta tumvantar här hemma. De är lätta att sätta på, och sitter kvar, men de är inte vattentäta. Ändå håller sig lillen förvånansvärt varm om händerna i dem. Jag undrar om det inte är lite ull i dem.

Om man köper att par ullvantar, och återfettar dem, som man ska med t ex ullblöjbyxor, står de nog emot ganska mycket väta. Fast de kommer ju inte vara vita många minuter, men det kan ju kvitta.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

men enklast är ju att sätta på vantarna innan overallen, sen är det inga konstigheter att dra på overallen. iallafall inte de overaller och jackor vi har.
 
Sv: Vantar till 1 åring ?!

Vi har ett par fleecevantar från City-gross som knappt kostade någonting. SÄtter dom innanför overallen och de sitter kvar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp