Bukefalos 28 år!

Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

L

LittleMe

Jag var på jakt efter en liten blandis valp, såg en annons och ringde. Hon verkade jättetrevlig och vi körde dit!
När vi väl kom dit möttes vi av en man, jag frågade om valparna. Han gick ut i stallet och hämtade en liten valp som frös så den darrade i hela kroppen! Dom hade en annan kull oxå, dom hämtade han i en plastlåda, fyra stycket små 3 veckors valpar. Jag tyckte detta var hemskt och frågade om inte hans fru var hemma (hon som jag hade haft kontakt med..). Efter en stund kom hon. Då fick vi äntligen gå in!
Det som hör till saken var att i annonsen stod det att det var snälla familjehundar som var trygga och uppväxta med barn m.m. Kortet var taget inomhus, då man tror att dom bor inne i huset. Men Dom BODDE I STALLET!!
Den lite större valpen var grönsnorig och hade halm eller hö på sig, och en av dom mindre valparna hade massa gult bajs på sig!
Vi frågade om hon hade fler valpar. Då sa hon att hon hade uppfödning av två andra raser (båda fina rensrasiga hundar). Vi frågade om dom hade valpar, det hade dom. Vi frågade hur många dom hade av varje sort, det enda svaret vi fick var MÅNGA!
Vi ville gå ut i stallet och titta, eftersom hon då hade förklarat att hon hade HUNDSTALL! Det fick vi inte, vi fick bara se dessa valparna!
En sak till. Hon satt själv och sa att hon hade ett speciellt telenummer till blandrasvalparna för att "seriösa" uppfödare tyckte inte om att man "blandade"....
Harkollat hennes andra annonser, dom har alla olika telenummer!
Skumt eller?
Jag hade en sådan hemsk känsla i min mage när jag åkte därifrån, jag mådde riktigt dåligt. FAMILJEHUNDAR, som fick bo i stallet!!! Vilken start på livet!
Den ena av raserna var Schäfer, och en sådan stor stark hund med dom första 8 veckorna i sitt liv..... FY!!!!.......
MIN FRÅGA!
VAr anmäler man sådana här oseriösa uppfödare!
Jag kan inte släppa detta, mår dåligt bara jag tänker på det!
HJÄLP......
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

djurskydsinspektören i din kommun ska du ringa till.
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

detta är troligtvis "Pia Snellman" bytt namn till marie rolandsson och sambo med kalevi heiskanen, har sett att hon har annonser ute på blocket, en kvinna som har avtjänat straff för att stulit och sålt hundar i många år, en väldigt oseriös människa, läs mer om henne på www.baksidan.com eller sök på "baksidan" ni kan även söka på pia snellman så kommer det en hel del info
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

Vidrigt... Tyvärr har jag sett liknande, är nog vanligare än man tror?
Men säger samma som diartistakasha, ring djurskyddsinspektör.

//Joel
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

Hej igen!
TACK för era svar!
Jag tänker på detta dagligen, det var så synd om dom små valparna!
HUR MÅNGA HUNDAR(VALPAR) får man lov att han som uppfödare?
Det som jag oxå reagerade på var att dom skulle säljas som FAMILJEHUNDAR, men växte upp i ett stall....
HEMSKA MÄNNISKOR, helt utan känslor!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

Har du ringt då?
Man kan få göra det anonymt om du är rädd för dem.
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

Hej igen!
TACK för era svar!
Jag tänker på detta dagligen, det var så synd om dom små valparna!
HUR MÅNGA HUNDAR(VALPAR) får man lov att han som uppfödare?
Det som jag oxå reagerade på var att dom skulle säljas som FAMILJEHUNDAR, men växte upp i ett stall....
HEMSKA MÄNNISKOR, helt utan känslor!!

Har man de tillstånd från kommunen som behövs och följer skk's regler, så finns inga övre gränser, men oavsett man har 3 valpar eller 30 ska de skötas på korrekt sätt..
 
Sv: Var anmäler man oseriösa hunduppfödare??

Ring även skk. Om hon säljer reggade valpar + blandrasvalpar å vlill de gärna få reda på det...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 952
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras En släkting till mig har länge pratat om att skaffa hund, superkul tycker jag. Hon har tittat mycket på blocket mest för skojs skull och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 814
Senast: Nattfjäril
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 648
Senast: Masse
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 478
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp