Varför är alla så neg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Min granne har precis fått en liten bebis efter en superenkel och okomplicerad graviditet och förlossning. Lillkillen kom igång med amning och sovrutiner på en gång. Jag pratade lite med henne igår sådär allmänt och hon är förståss jätteglad över att allt gått så bra.

Men så berättade hon om alla kommentarer hon fått:
"Så du mår inte illa ännu? Nej, vänta du bara... det kommer snart ska du se"
"Så du har inte ont i ryggen? Nää, du vet att det kommer sen.."
"Jasså, förlossningen gick bra.. Ja, den andra behöver ju inte vara lika lätt".
"Så han sover ordentligt på nätterna.. ja, han är ju inte så gammal ännu. Kolik kan ju dyka upp senare, och det är inte kul..."

Utav de jag känner har det varit förvånande få som haft komplikationer och haft problem, varför verkar det då som att det är mer undantag än regel att allt går bra?
 
Sv: Varför är alla så neg?

Folk har en tendens att inte vilja att andra människor ska vara riktigt lyckligt lottade och må bra. Sedan är det säkert ett sting av besserwisser-fasoner också, de vill tala om vad de vet om alla tänkbara komplikationer som "minsann kommer att dyka upp".

Trist! :crazy:
 
Sv: Varför är alla så neg?

Låter verkligen som avundsjuka... Skönt för henne att allt har gått bra och utan problem. Men eftersom alla människor är olika så varför skulle inte det oxå vara olika...
Vill gärna se kort på bäbis sen!!
 
Sv: Varför är alla så neg?

Mådde fysiskt sett väldigt bra under hela graviditeten,förlossningen gick bra,gick bara upp ca 5 kg som jag gick ner första veckan ungefär,sonen är en månad och räknas som ett "snällt" barn (ungefär som det finns några elaka då)

Fick också kommentarer som:

Ja men har du inte gått upp mer-Det kommer (nEJ DET GJORDE DET INTE)

Jaså inga foglossningar än-det kommer du kommer inte att kunna gå (Nej jag fick inga kännbara foglossningar alls)

Du kommer att få en helvetesförlossning som inte motinerar minst 3 timmar om dagen & dessutom har så smala höfter (förlossningen gick peppar peppar över förväntan)

Passa på att sov det får du inte sen-Jodå sonen ammas 2 gånger per natt emellan det sover han som en liten gris och hans mamma också för de delen :D

Nu är det mer kommentarer som att han minsann inte kommer att vara såhär snäll alltid,att tänk när han får kolik,tänk när han börjar slåss eller komma i 3 årstrotsen,eller när han börjar gå & riva ner saker...Man blir bara så trött på det,lite som att snart minsann snart kommer du att få dig....

Tråkigt att ingen bara kan säga "vad roligt att det gått så bra för dig & vilken tur du har att Hampus inte fått kolik eller är direkt skrikig eller besvärlig på något vis"
Nej det skall för det mesta påpekas vilket helvete som minsann kommer att drabba mig snart.
Jag menar den dagen den sorgen om/när problemen dyker upp...

Mvh Zaria (som är siad en mycket besvärlig framtid) :D
 
Sv: Varför är alla så neg?

Vad tråkigt att även du får höra så dumma kommentarer. Sedan min granne och jag talade om detta har jag blivit väldigt observant på hur andra beter sig mot gravida eller spädbarn med föräldrar. Lite kul att gå in och punktgranska beteendens faktiskt...

Kul att du haft en så trevlig upplevelse av att vara gravid och att allt går så bra för er. Kom ihåg att meddela mig om det faktiskt är så att "helvetet" dyker upp... :-)
 
Sv: Varför är alla så neg?

Jajamen,då startar jag en låååång tråd om hur besvärligt livet med barn kan vara,för den tiden lär ju komma snart,iaf verkar 90% av folket vara helt säkra på det :D :D :D
 
Sv: Varför är alla så neg?

Det är väl lite typiskt svenskt. Nån typ av kombination mellan;
"Man ska inte ha det för bra" ..och.. "man ska inte tro att man är något". Samt en släng av Murphys lag. :smirk:
 
Sv: Varför är alla så neg?

Mitt första barn, sovde som en gris från dag ett, var allmänt snäll och lugn, åt bra osv... Fick också höra liknande kommentarer + att jag skulle minnsann inte inbilla mig att nästa barn skulle vara lika "behändig"
Kan tala om att jag nu har tre barn, som alla varit duktiga att sova, äta osv.. :D
Det där är så typiskt svenskt att ingen ska få vara glad och nöjd ifred alltid är det nån, som måste komma med kommentarer för att "förstöra".:crazy:
Det är bara att konstatera att vissa människor kan inte med att se andra lyckliga... :(
Och det finns inget mer irriterande när folk bums måste tala om för en hur man ska sköta om sitt barn, för att dom gjorde minsann inte "på det viset" (som man själv)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 035
Senast: Ajda
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 958
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 505
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 199
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp