Bukefalos 28 år!

Varför beter han sig såhär?

Sv: Varför beter han sig såhär?

Säg ifrån för fan!
Jag fattar liksom inte - vad gör du/säger du till honom när han gör det här?
Efter som att du säger att du inte vill att han ska göra så antar jag att du sagt det till honom?
Då tycker jag att nästa gång han gör så kan du explodera. Bli vansinnig! Ryt ifrån så mycket du bara kan! SKRIK att nu får det väl för fan vara nog!

Bara en reflektion.

Jag gjorde det. Jag bad snällt. Inget hjälpte.

Förrän jag tog ett allvarligt och djupt samtal där jag - utan affekt - förklarade vad det gjorde med mig. DÅ gick budskapet in.

Att höja tonen eller be bara triggade mitt ex. Han upplevde det liksom som om det var en del av leken.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Bara en reflektion.

Jag gjorde det. Jag bad snällt. Inget hjälpte.

Förrän jag tog ett allvarligt och djupt samtal där jag - utan affekt - förklarade vad det gjorde med mig. DÅ gick budskapet in.

Att höja tonen eller be bara triggade mitt ex. Han upplevde det liksom som om det var en del av leken.

Ja, det har jag iof inte ens reflekterat över.
INGEN, och då mernar jag INGEN skulle kunna tolka mig när jag är arg som om att det "är en del av leken", så jag tänkte inte ens på det.

Men ja, en vettig reflektion.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Att höja tonen eller be bara triggade mitt ex. Han upplevde det liksom som om det var en del av leken.

Jag skulle iofs bli fullständigt vansinnig om mitt NEJ, SLUTA togs emot som en del av något slags sexuell (eller "sexuell") lek. Associationerna kring att (en kvinnas) nej inte betyder nej, vill jag slippa göra i hemmet och i familjen.

Därutöver är naturligtvis ett vettigt samtal som det du beskriver mycket bättre än arga protester, på alla sätt. Det räcker ju inte att TS sambo skärper sig för att hon SKRIKER att hon vill det, han måste ju också på riktigt förstå vad det här beteendet betyder för TS. För mig är frågan mycket mer allvarlig än att ett "sluta" räcker, oavsett om han sedan slutar eller inte.

(Själv hade jag dock inte kunnat hantera de där beteendena överhuvudtaget och jag hade varit ute ur förhållandet senast vid tredje incidenten. Jag känner äckel och avsky när jag läser beskrivningarna, men förstår ju av tråden att inte alla reagerar lika starkt.)
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Uppenbarligen tycker ju vissa att det är "mysigt" att bli nypt mellan benen utan förvarning när man står och diskar.

Andra föredrar ju en diskret smekning över kinden.
Lite olika, helt enkelt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Jag skulle iofs bli fullständigt vansinnig om mitt NEJ, SLUTA togs emot som en del av något slags sexuell (eller "sexuell") lek. Associationerna kring att (en kvinnas) nej inte betyder nej, vill jag slippa göra i hemmet och i familjen.

Återigen så tror jag inte att det där beteendet är speciellt seröst uttänkt. Jag tror heller inte att det egentligen är speciellt sexuellt betingat.

Jag misstänker att det hamnar i samma kategori som rapa, fisa, skita med toadörren öppen? Alltså någon som är väldigt gränslös och respektlös. Någon som beter sig som om han vore ensam hemma. Vilket för mig hamnar i kategorin respektlöshet.

Att han utsätter TS för det har mer att göra med att hon finns där och då involverar han henne i "rapandet och fisandet" genom att klämma på henne som om hennes kropp vore hans egen.

Omogen är bara förnamnet.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Bara en reflektion.

Jag gjorde det. Jag bad snällt. Inget hjälpte.

Förrän jag tog ett allvarligt och djupt samtal där jag - utan affekt - förklarade vad det gjorde med mig. DÅ gick budskapet in.

Att höja tonen eller be bara triggade mitt ex. Han upplevde det liksom som om det var en del av leken.




Bara för skoj skull tycker jag TS kan testa med att plagiera beteendet och återkomma med en rapport om sambon tyckte det var kul eller blev stött :D
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Saken är väl att det inte går att kopiera beteendet, eftersom hälften av punkterna bygger på att han håller fast henne, trycker ner henne, eller på annat sätt drar nytta av att han är fysiskt starkare genom att övermanna henne. Att gå fram till folk och dra ner byxorna för att sedan springa fnittrande därifrån låter som något man kunde vänta sig av en förståndshandikappad blottare, det är verkligen ett helknäppt beteende, liksom att gå runt och peta på familjen med sitt könsorgan.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

:o Den där meningen berörde mig och gav mig lite puls i magen. :o

Jag kan ofta känna mig stressad av honom. Om jag ex är i hallen och "fixar till mig" är jag otroligt lyhörd (vilket jag iof alltid är) för att höra om han kommer mot mig lr inte. För han kan lika väl som han inte rör mig, göra något, ofta peta snoppen på mig, i byxorna eller framdragen ur byxan.
Så jag vill alltid bli klar/färdigfixad innan han går förbi.

Det låter inte som att hans agerande alls har med sex att göra, utan att han helt enkelt tycker det är roligt att kunna ha dig på tårna, att han kan göra sånt mot dig som han vet du tycker är obehagligt utan att du kan freda dig, och att han kan vara kung och du osäker när ni är hemma, eftersom du aldrig kan koppla av. Det låter extremt osympatiskt ur partnersynpunkt.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Det låter inte som att hans agerande alls har med sex att göra, utan att han helt enkelt tycker det är roligt att kunna ha dig på tårna, att han kan göra sånt mot dig som han vet du tycker är obehagligt utan att du kan freda dig, och att han kan vara kung och du osäker när ni är hemma, eftersom du aldrig kan koppla av. Det låter extremt osympatiskt ur partnersynpunkt.

Klok analys.

den skulle ha kunnat passa in på mitt förhållande
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Saken är väl att det inte går att kopiera beteendet, eftersom hälften av punkterna bygger på att han håller fast henne, trycker ner henne, eller på annat sätt drar nytta av att han är fysiskt starkare genom att övermanna henne. Att gå fram till folk och dra ner byxorna för att sedan springa fnittrande därifrån låter som något man kunde vänta sig av en förståndshandikappad blottare, det är verkligen ett helknäppt beteende, liksom att gå runt och peta på familjen med sitt könsorgan.



Klart det går:

TS utsätter sin sambo för:
...juckar gärna mot honom. Speciellt om han skulle böjer sig ner eller nåt.
...klänger sig fast vid honom så han får be att hon släpper.
...knuffar omkull honom i sängen (tar sats om sambon är stabil) och tvångsmyser.
..."jagar" honom och flåsar tillgjort.
...kramar honom "hårt" på låtsas. Dvs kramar honom alltid överdrivet hårt.
..."snippar" honom. (Dvs sätter sig på huk och snippar honom om han ex vilar i soffan eller sängen)
...petar honom på snoppen när hon ändå går förbi honom.
...klämmer honom på röven intensivt, exempel när hon går förbi honom.
...låtsas göra sugmärken på honom.
...nyper hans överarmar så det känns som det ska bli blåmärken.
...hetsar (ex flåsande eller skrattandes/fnittrandes) för att försöka hetsa upp honom.
...pillar sig jämt på snippan, ex när hon/de tittar på tv, spelar datorspel, går på bio mm.
...visar gärna snippan genom att dra ner byxorna och vifta framför honom, för att sedan fnittra och springa iväg.


Går hur bra som helst!
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Troligtvis hade det uppskattats av honom. Så tror inte att det fungerar.
Fast kanske... om det sker i tid och otid och ofta. Men det orkar jag nog inte med.


Alltså, djurmänniska som man är, så känns det ju som dominansbeteende. Men nu är det ju en människa, så känns inte som man kan tänka så.


Jag måste ta tag i mitt förhållande, och just nu känns det som att jag hade mått så mkt bättre av att få vara själv. :(
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Människor som aldrig mognat har ganska mycket djurbeteende. Det är kanske de mest särställande distinktionerna däremellan.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

En del av de där sakerna kan min kille också göra men då är han oftast på röken. Hur är han som person? Är han en skojfrisk rackare eller är han bara omogen.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Återigen så tror jag inte att det där beteendet är speciellt seröst uttänkt. Jag tror heller inte att det egentligen är speciellt sexuellt betingat.

Jag misstänker att det hamnar i samma kategori som rapa, fisa, skita med toadörren öppen? Alltså någon som är väldigt gränslös och respektlös. Någon som beter sig som om han vore ensam hemma. Vilket för mig hamnar i kategorin respektlöshet.

Att han utsätter TS för det har mer att göra med att hon finns där och då involverar han henne i "rapandet och fisandet" genom att klämma på henne som om hennes kropp vore hans egen.

Omogen är bara förnamnet.

Det tror verkligen inte jag heller.

Men jag tror inte heller att den stora majoritet av befolkningen som, oavsett kön, inte kör upp sitt könsorgan i ansiktet på folk i tid och otid har särskilt mycket djupa tankar bakom den återhållsamheten. Man gör bara inte så, helt enkelt, och det är så självklart att man inte ens vill. Det kräver ingen eftertanke och ingen behärskning.

För mig antyder TS beskrivning dels det du är inne på: total respektlöshet, men därutöver faktiskt också ett väldigt konstigt förhållningssätt till kropp och kön. Jag uppfattar det mer eller mindre som någon sorts störning att vara så fixerad vid att vifta runt med kuken etc.

Och alltså värre - mer rubbat - än att skita med toadörren öppen. Skiter gör trots allt alla, även om det hör till god ton att stänga om sig (de flesta vill ju också vara ifred).

Om det där beteendet inte är sexuellt betingat, så blir det för mig helt obegripligt. Jag tänker på det som något slags sexuell störning, snarast.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

:o Den där meningen berörde mig och gav mig lite puls i magen. :o

Jag kan ofta känna mig stressad av honom. Om jag ex är i hallen och "fixar till mig" är jag otroligt lyhörd (vilket jag iof alltid är) för att höra om han kommer mot mig lr inte. För han kan lika väl som han inte rör mig, göra något, ofta peta snoppen på mig, i byxorna eller framdragen ur byxan.
Så jag vill alltid bli klar/färdigfixad innan han går förbi.

Är han klar över att du är en person med egna tankar viljor och önskningar om hur du vill bli berörd? Är han intresserad av att du ska känna dig väl till mods och må bra och trivas med hans beröring?
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Sammantaget är det ju en otroligt obehaglig situation. Dels att han beter sig som han vore mentalt instabil, men också detta att du upplever det så stressande att du inte får ro i ditt eget hem.

Så kan du inte ha det. Frågan är bara vad lösningen är.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Klart det går:

TS utsätter sin sambo för:
...juckar gärna mot honom. Speciellt om han skulle böjer sig ner eller nåt.
...klänger sig fast vid honom så han får be att hon släpper.
...knuffar omkull honom i sängen (tar sats om sambon är stabil) och tvångsmyser.
..."jagar" honom och flåsar tillgjort.
...kramar honom "hårt" på låtsas. Dvs kramar honom alltid överdrivet hårt.
..."snippar" honom. (Dvs sätter sig på huk och snippar honom om han ex vilar i soffan eller sängen)
...petar honom på snoppen när hon ändå går förbi honom.
...klämmer honom på röven intensivt, exempel när hon går förbi honom.
...låtsas göra sugmärken på honom.
...nyper hans överarmar så det känns som det ska bli blåmärken.
...hetsar (ex flåsande eller skrattandes/fnittrandes) för att försöka hetsa upp honom.
...pillar sig jämt på snippan, ex när hon/de tittar på tv, spelar datorspel, går på bio mm.
...visar gärna snippan genom att dra ner byxorna och vifta framför honom, för att sedan fnittra och springa iväg.


Går hur bra som helst!
Det här är ingen bra lösning alls ör detta problem.
Mannen kommer bli jätteglad, "äntligen förstår hon honom".

Han har definitivt någon form av störning, kopplat till sin sexualitet, och behöver träffa nån form av psykolog eller liknande för att komma ur sitt beteende.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

För mig låter det som en mycket omogen jätteung "man"/pubertetspojke som inte har en aning om hur han egentligen "bör" bete sig. Jag kan inte låta bli att undra hur han är som älskare, i övrigt.......?

Jag tänker på killar som sprayar "K-k" och ritar dit en, på väggarna i trappuppgångar och liknande och tycker dom är jättecoola och tuffa som bara den. De springer nog också fnittrande därifrån. Eller garvande, kanske.

Jag tror ts´ man behöver undervisas lite, uppfostras, kanske - tror han verkligen att det är såhär man gör?? Jag undrar också hur han beter sig i övriga livet.
 
Sv: Varför beter han sig såhär?

Alltså, några av punkterna tycker jag är rätt så harmlösa och roliga. Men andra är verkligen helt störda. Allt typ av våld är ju bara fel ifall inte båda parter är med på det. Att hålla fast dig är bara galet.

Men att tafsa lite tycker jag är helt okej och det känns som en normal grej som man gör när man är tillsammans.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 991
Senast: Yrsel
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 970
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 746
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp