Varför knastrar det...

Texaz

Trådstartare
Ja, varför knastrar det ibland när jag rör huvudet??
Har fått för mig att det handlar om spända muskler ( inte helt otroligt).
Hur blir jag av med det?
Stretcha?
Gör inte ont men irriterande 😜
 
Har inget svar på frågan, men "lider" av samma så kallade åkomma 😬 dock är det i ländryggen jag har mitt knaster, gör som du säger inte ont, men känns rätt obehagligt, som att skelettet vittrat sönder lite 😝 så blir intressant om någon har något vettigt svar på din fråga 🙃
 
Min nacke och mina axlar knastrar, men ökad cirkulation gör det bättre. Brukar röra på musklerna, stretcha och massera lite.
 
Har inget svar på frågan, men "lider" av samma så kallade åkomma 😬 dock är det i ländryggen jag har mitt knaster, gör som du säger inte ont, men känns rätt obehagligt, som att skelettet vittrat sönder lite 😝 så blir intressant om någon har något vettigt svar på din fråga 🙃
Ja det låter läskigt😜
 
Ja, varför knastrar det ibland när jag rör huvudet??
Har fått för mig att det handlar om spända muskler ( inte helt otroligt).
Hur blir jag av med det?
Stretcha?
Gör inte ont men irriterande 😜

kqxh1qq5c0solxztcpj.png

Det knastrar i nacken när jag vrider på huvudet​

Det låter som små gruskorn, men knastret har att göra med att det finns små ojämnheter i ledytorna som gnids mot varandra när vi vrider på huvudet. Ljudet kallas krepitation och hänger oftast ihop med ”naturligt åldrande”, särskilt efter ett långt arbetsliv av mer eller mindre statiska rörelsemönster. Då kan facettlederna på baksidan av nacken ha tryckts ihop och förändrats på ytan. Oftast är det inget farligt, men om du ändå tycker att det är obehagligt att höra, så tänk på att träna dina nackmuskler, till exempel genom att regelbundet ligga på rygg och försöka pressa hakan mot halsen.
https://www.allas.se/halsa/vad-ar-det-som-knakar-och-knastrar-nar-man-ror-kroppen/142087
 
Åh så har jag det i alla leder. Men så har jag en himla massa problem med lederna också. Började kanske då jag var i tjugoårsåldern eller lite tidigare.
 
Jag har haft det när jag mycket spänd i nacken. Jag fick en övning av sjukgymnasten som hjälpte.
Mitt tips är att gå till en sjukgymnast och få en övning som passar just dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
985
Senast: tott
·
Kropp & Själ På senare tid har det börjat knastra nåt alldeles orimligt i min nacke. Ligger jag t.ex. på rygg med lite höjd kudde i sängen och ska...
2
Svar
27
· Visningar
2 316
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
556
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag kommit dit jag hoppades slippa, botox. Har provat allt som finns att tillgå inom läkemedelsbehandling och profylax för...
2
Svar
22
· Visningar
1 154
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp