Bukefalos 28 år!

VarfÖr varfÖr varfÖr

Golden_Heart

Trådstartare
Varför har inte läkarna kunnat vara ärliga mot mig från början när de började med gynundersökning på mig?
När jag fick reda på fertiletskliniken att jag var gravid med lillfröken (idag 2½ år) så rättade de som den vanliga läkaren hade sagt. Han hade sagt att jag hade cystor på äggstockarna och äggledarna. På fertilitetskliniken så säger de att jag har en oregelbundenhet på äggstockarna. Slår man på google på oregelbundenhet på äggstockarna så får man fram PCOS diagnos. Vilket stämmer in oerhört mycket på mig! Jag har ett svårt sötsug, oregelbunden mens med skarpa buksmärtor. Ojämn i vikten. Svårt att bli gravid pga så oregelbunden ägglossning. Ojämn menscykel.
Varför kunde de inte bara förklara läget för mig ifrån början? Berätta allt för mig och berätta vad som kan hjälpas med! Berätta vad jag bör tänka på

Jag är oerhört tacksam för lillfröken idag! Det är verkligen en lyckotös!:love: Men just nu tampas jag med övervikt igen och vill bli gravid. Jag har förstått av det jag har läst att jag kan inte kontakta fertiletskliniken förrän jag har gått ner flera kilon. Tiden springer iväg!:confused::(:cry:

Det känns kämpigt och motigt! Skriver mest här för att få det ur mig! Känner att jag behöver era råd och uppmuntran ifrån er kloka bukefalister.:bow::confused::cry:
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

Jag tycker du ska tala med gyn, och inte spekulera över såna frågor själv. Det uppstår så lätt missförstånd, då ingen av oss här vet hur det egentligen ligger till.

Våga fråga ut läkare tills du får ett så tydligt att du förstår till fullo!
:bow:
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

Känns inte som jag kan lita på den "vanlige" läkaren och numera gör ju hälsocentralens läkare gynundersökningarna och jag känner inte att jag kan lita på dem! De har ju undanhållit saker för mig!
Till fertiletskliniken kan jag inte vända mig förrän jag har fixat vikten!
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

För att de har inte sagt allt till mig!
Varför annars undanhålla saker för mig? Skydda mig? :confused:
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

Eller för att du nu gjort egna antaganden? Gå till en privatläkare eller liknande om du inte vill gå till den vanliga och fråga ut dem där. De kommer nog knappast att ljuga för dig! Ge inte dig själv egna diagnoser!
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

För att de har inte sagt allt till mig!
Varför annars undanhålla saker för mig? Skydda mig? :confused:

För att läkare också är människor och därför kan ha fel?
Eller för att de inte har fått hela bilden klar för sig (har du berättat om ditt godissug och allt vad det var)?

Förkortningen PCO står för polycystiska ovarier och betyder egentligen äggstockar med många cystor.
(Wiki inte den bästa källan men den första jag hittade.)

Den infon har du ju fått...? Det var bara förkortningen du saknade?

Den här diagnosen har du googlat fram själv och sen säger du att läkaren ljugit som inte berättat för dig vad du har för diagnos...?
Fråga en läkare, "kan det här stämma med mig". Sen vet du. Och kan sluta gissa och anta en massa saker.
 
Sv: VarfÖr varfÖr varfÖr

Du har alltsa inte fatt diagnosen PCO/S utan du har kommit pa det sjalv. Da kan du ju knappast vara arg pa lakarna :confused:

Bara for att man har vissa symptom sa betyder det inte att man lider av en specifik grej. Och ibland har man inga eller valdigt fa symptom och far anda en diagnos (jag har t.ex. svar endometrios vilket jag inte hade en aning om forran det gjordes titthalsoperation). Lek inte lakare, ta reda pa hur det star till pa riktigt istallet!

Du kan sakert kontakta IVF kliniken och prata med dem trots att du ar overviktig, kanske t.o.m. ta nagra prover, daremot kanske du inte far borja en behandling forran du gatt ner i vikt. Vilken bra morot att ta tag i diet och motion :idea:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Tora
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 445
Senast: TinyWiny
·
D
Övr. Barn Min sambo och jag har bestämt oss för att äntligen skaffa barn och båda älskar barn, men hos mig finns det svårigheter som Cystor på...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: DancingFox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp