Vårföräldrar 2015 #7

Imorgon fyller surrhumlan tre år och ville försöka sova utan blöja inatt. Hon sov utan blöja när hon sov hos farföräldrarna förra veckan. Ena natten gick det toppen och andra natten not so much, så hon ville ha blöja igen. I några nätter. :D Så vi får se hur det går.

För övrigt påpekar hon hela tiden att hon är en stor tjej, och jag börjar vara beredd att hålla med. Värsta stora tjejen. :love:
 

Bifogade filer

  • 30688787_1174334752708203_5861262691129098240_o.jpg
    30688787_1174334752708203_5861262691129098240_o.jpg
    341 KB · Visningar: 32
E har fått magsjuka :arghh:. Tydligen fler barn som blivit sjuka på förskolan så det finns en risk att hela familjen insjuknar. Det är INTE bra tajming (fast det är det väl aldrig ;)). Vi skulle egentligen åka ner till mina föräldrar i helgen då jag ska på begravning där nere nästa vecka, och sedan ska vi vidare till svärföräldrarnas sommarstuga och stanna över nästkommande helg. Nu får vi skjuta på det ett par dagar. Trodde att värsta magsjukesäsongen var över...
 
E har fått magsjuka :arghh:. Tydligen fler barn som blivit sjuka på förskolan så det finns en risk att hela familjen insjuknar. Det är INTE bra tajming (fast det är det väl aldrig ;)). Vi skulle egentligen åka ner till mina föräldrar i helgen då jag ska på begravning där nere nästa vecka, och sedan ska vi vidare till svärföräldrarnas sommarstuga och stanna över nästkommande helg. Nu får vi skjuta på det ett par dagar. Trodde att värsta magsjukesäsongen var över...
Usch :yuck:, hoppas på snabbt tillfrisknande. Magsjuka har vi hittills sluppit och det sörjer jag ej ;).
 
Jag trodde också magsjukeeländet var över! Men E är den tredje den här veckan jag har hört ha magsjuka!
 
Idag ska S få tbe-vaccin. Hans enda referens till att gå till doktorn är att leka på förskolan och bvc:s väntrum med massa leksaker. Så han är taggad! Få se om han säger likadant efteråt :p
 
Aj då :(. Hoppas ni andra i tråden slipper eländet.

Nope :(
Lillasyster kräktes två gånger natten till lördag. Är ju svårt att avgöra med ammande bebisar men hon kräks i princip aldrig annars. Efter det har hon varit helt som vanligt. Men nu på kvällen kräktes S när han skulle sova :( Får hoppas det är samma och inget långvarigt.

Hur har det gått för er?
 
Nope :(
Lillasyster kräktes två gånger natten till lördag. Är ju svårt att avgöra med ammande bebisar men hon kräks i princip aldrig annars. Efter det har hon varit helt som vanligt. Men nu på kvällen kräktes S när han skulle sova :( Får hoppas det är samma och inget långvarigt.

Hur har det gått för er?
Nä, jag som hoppats att ni skulle slippa :(.

E var ordentligt sjuk och kräktes en hel dag, men blev betydligt bättre dagen därpå. Igår eftermiddag blev dock maken sjuk och har kräkts inatt. Jag är frisk och lillebror är också frisk, men snorig :confused:.
 
Nä, jag som hoppats att ni skulle slippa :(.

E var ordentligt sjuk och kräktes en hel dag, men blev betydligt bättre dagen därpå. Igår eftermiddag blev dock maken sjuk och har kräkts inatt. Jag är frisk och lillebror är också frisk, men snorig :confused:.

Hoppas det vänder snabbt och att du och lillebror klarar er!

Här har natten varit lugn och S verkar pigg och som vanligt. Han har under morgonen druckit ett glas vatten och det har gått bra. Sen kommer det här svåra med när man ska prova att äta och vad han ska äta...
 
Hoppas det vänder snabbt och att du och lillebror klarar er!

Här har natten varit lugn och S verkar pigg och som vanligt. Han har under morgonen druckit ett glas vatten och det har gått bra. Sen kommer det här svåra med när man ska prova att äta och vad han ska äta...
Vad skönt med en lugn natt. Det gör så mycket om man kan sova sig igenom det. Vi provade att ge lite yoghurt till E när han inte hade krökt på 4-5timmar, men det gick inte hem. Sen sov han hela natten utan att kräks och kunde tom dricka några gånger. Vi trodde ju det var lugnt att ge honom frukost, men nej, den låten upp den med. Sedan kunde han äta blåbärssoppa framåt lunch.
 
Vad skönt med en lugn natt. Det gör så mycket om man kan sova sig igenom det. Vi provade att ge lite yoghurt till E när han inte hade krökt på 4-5timmar, men det gick inte hem. Sen sov han hela natten utan att kräks och kunde tom dricka några gånger. Vi trodde ju det var lugnt att ge honom frukost, men nej, den låten upp den med. Sedan kunde han äta blåbärssoppa framåt lunch.

Ja verkligen skönt att han sov bra! S åt en dl kokt ris vi hade i kylen :p Trodde inte han skulle nappa men föreslog för att det ska ju vara bra vid magsjuka och tydligen var det han var sugen på :p Kallt skulle det tydligen vara O_o :D Lite senare fick han en ljus brödskiva med smör och det gick också bra. Nu har vi varit ute på tomten och lekt i en timme och han har varit helt som vanligt. Hoppas det fortsätter så.
 
Minns inte om frågan varit uppe förut men;

Hur ställer ni er till att barnen på förskolan åker buss några mil, landsväg?
Mej veterligen är det en vanlig länsbuss typ, de har midjebälte. Inga stolar, alla platser är framåtvända.

Vägen ifråga är dessutom inte helt olycksbefriad, även om just denna sträcka är ok.

De flesta föräldrar verkar ok med detta,
jag och mina närmsta vänner inte.
Det blir så att alla barn utom våra åker ( eller mina i princip- som är kvar längst) , och man känner sej tråkig bara därför..

Hur tänker känner ni?
 
Minns inte om frågan varit uppe förut men;

Hur ställer ni er till att barnen på förskolan åker buss några mil, landsväg?
Mej veterligen är det en vanlig länsbuss typ, de har midjebälte. Inga stolar, alla platser är framåtvända.

Vägen ifråga är dessutom inte helt olycksbefriad, även om just denna sträcka är ok.

De flesta föräldrar verkar ok med detta,
jag och mina närmsta vänner inte.
Det blir så att alla barn utom våra åker ( eller mina i princip- som är kvar längst) , och man känner sej tråkig bara därför..

Hur tänker känner ni?

Spontant tänker jag att förskolebarn är för små för att åka buss själva. Här börjar barn åka buss först i förskoleklass och inte ens alla där gör det utan hämtas på fritids.

Äldsta dottern som börjar förskoleklass i augusti kommer åka buss hem de flesta dagar men jag skulle aldrig sätta E som är 3 år yngre på buss hem.... Hon hämtas som vanligt av någon av oss föräldrar.
 
Spontant tänker jag att förskolebarn är för små för att åka buss själva. Här börjar barn åka buss först i förskoleklass och inte ens alla där gör det utan hämtas på fritids.

Äldsta dottern som börjar förskoleklass i augusti kommer åka buss hem de flesta dagar men jag skulle aldrig sätta E som är 3 år yngre på buss hem.... Hon hämtas som vanligt av någon av oss föräldrar.
Just ja, det glömde jag skriva.

Det är alltså en utflykt till en annan förskola.
Som de gör någon/några gånger om året.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp