Bukefalos 28 år!

Vargjakten ställs in i elfte timmen

Var ju i praktiken väntat.
Att en myndighet fråntar aktörerna att överklaga strider ju mot EU rätten.
Vargjakten är ju inte stoppad av biologiska skäl utan av juridiska.
Det finns ju ytterligare möjligheter att överklaga.
 
Min spontana reaktion till nyheten håller i sig: sur.
Att en reglerad avskjutning kommer till stånd är nog bara en fråga om tid.
Skulle detta inte ske så kommer problemen bara att öka tills folket sas röstar med fötterna, eller själva tar tag i problemet så som skett i Finland.
 
Vargjakten måste väl vara inställd i hela Sverige, inte bara Värmland som det står i tidningstexten?
 
Vargen har ett relativt stort utbredningsområde och populationen är stabil och kategoriseras därför som livskraftig av IUCN sedan 2004.

Nä inte utrotningshotad och ökat i europa sedan 04.
 
Förstår jag dig rätt nu? På grund av sin besvikelse över att man inte får skjuta varg just nu tänker man låta trafikskadade djur lida. Det var i s f bland det ynkligaste jag hört på länge. Snacka om att straffa/ge sig på fel subjekt.

Nu anser jag inte det är rätt att inte göra eftersök men är du medveten om vilka det är som gör eftersök?! Jo, de allmänt bespottade jägarna som i många fall pga varg riskerar livet på sina hundar när de gör eftersök!

Något att tänka på innan man kör på ett djur och förväntar sig självklart att någon ska komma dit och ta reda på det hela.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
871
Skola & Jobb Jag har ingen koll på någonting kring det här, och behöver all hjälp jag kan få, så jag provar att fråga här. Jag är sjukskriven 50%...
Svar
18
· Visningar
7 567
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Svärmor har en Android-telefon, Android 9, som saknar alternativet för att ställa in en bakgrundsbild och jag lyckas inte lista ut vad...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: Nizhoni
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 984
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp