Bukefalos 28 år!

Varje förälders mardröm...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varje förälders mardröm...

Var ngnstans får du uppfattningen om att pappan inte lyckas skydda barnet?

Här:
(barnen bor hos sin pappa i veckorna och jag har dem på helgerna just nu av olika skäl)

Och här:
... fast barnet har bara varit på dagis och hemma, hos sin pappa, han har ingen avlastning ....

Och här:
som jag har skrivit tidigare så har barnet varit hos sin pappa och på dagis... någon kortare stund, kanske 20 min tillsammans med en av våra vänner och hennes sambo tillsammans med andra barn (det är liksom alltid barn här!!)

Samt här:
Barnen har ju inte "varit hos mig"!!
De bor hos sin pappa
Jag träffar dem där
Yngsta barnet har inte lämnats ensam när jag varit där ...

Är det ingen i den här tråden som kan läsa det som skrivs?
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Hur menar du flytta på barnet?

I just det här fallet så har ju inte pappan kunnat skydda barnen när de bodde hos honom.
Och det räcker nog som argument för soc - tror jag i alla fall.
Man har ju skyldighet att skydda sina barn och kan anses som oansvarig om man inte gör det.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

I just det här fallet så har ju inte pappan kunnat skydda barnen när de bodde hos honom.
Och det räcker nog som argument för soc - tror jag i alla fall.
Man har ju skyldighet att skydda sina barn och kan anses som oansvarig om man inte gör det.

Nej, man är inte oansvarig om man inte kan skydda sina barn mot sexuella övergrepp om man lämnar bort barnet till ett dagis som är så pass trott att personalen får följa med barnet vid utfrågningar. Och inte heller om det lämnas 20 min hos en bekant.

Jag läser samma inlägg som du; och jag kan inte se det du ser- att det framgår att pappan varit så obeskyddande att det skulle motivera en flytt ifrån honom om han nu är oskyldig. Fatta hur traumatiskt det skulle vara.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Fatta hur traumatiskt det skulle vara.

Jo jag kan förstå det.
Men det går att göra lugnt och fint om man som förälder anstränger sig.

Att flytta barnet från hela den miljö där övergreppet har hänt kommer ju att sätta barnet i säkerhet.
Byta dagis, flytta från grannar och annat umgänge och även flytta från pappan.
Alla risker blir ju eliminerade i det läget.

Och en ansvarstagande pappa borde acceptera det i alla fall under en övergångsperiod.
Man kan skylla på att pappa måste jobba mycket nu och mamma har bättre med tid.
Och sedan så får barnet träffa pappan i sällskap förslagsvis med mamman närvarande.
Så att det blir naturligt för barnet.

Det går att få det att fungera om man bara vill.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Jag tror nog bara att det kan finnas 3 varianter på vem som är skyldig.
Någon på dagis.
Pappan.
Någon i pappans omgivning.
Kanske en granne som ingen vet något om.

Alla dessa risker elimineras om mamman och barnet flyttar till annan plats med annat dagis.
Om dagis är oskyldigt vilket kan vara troligt med tanke på att som du skrev "dagis som är så pass trott att personalen får följa med barnet vid utfrågningar".
Så kvarstår pappan med omgivning.

Flytt är fortfarande en bra idé.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Flytt är fortfarande en bra idé.

Du har nog dessvärre rätt även om det svider i min övertygelse som jämställdist att inse att det i ett sånt här fall är det förbaskat löjligt att sitta och diskutera barns lika rätt till båda föräldrar osv osv. I de flesta fall skulle jag inte ge mig på det, ideologisk som jag är, men det blir ganska löjligt när det faktiskt handlar om en flicka på 4 år som utnyttjas sexuellt av en okänd förövare. Väldigt löjligt! :cry:

Enda invändningen är att det måste vara fruktansvärt att vara oskyldig pappa och inte kunna få se sitt barn när man vill och leva med omgiviningens dömmande blickar. Men knappast lika hemskt som att bli sexuellt utnyttjad.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Även jag ser mig som jämställd, jag ansåg ju uppenbarligen att barnens pappa var en precis lika bra förälder som mig och tvekade inte att låta dem bo hos honom och vara "helgmamma", jag lämnade dem där i förvissningen om att de var i goda händer... nu har ju allt ändrat sig och hur hemskt det än känns att ens misstänka att han gjort något så anser jag det vara ett större svek att låta allt bli som det vara förut om polisen lägger ner utredningen - för allt ÄR inte som förut utan mitt barn har varit utsatt för övergrepp och att ens riskera att det händer igen, det fungerar inte för mig!!
 
Sv: Varje förälders mardröm...

... om en flicka på 4 år som utnyttjas sexuellt ....

Och fortfarande - ingen har skrivit att det är en flicka.
Du tar också för givet saker.
Och är inte jämställd.
Varför skulle det just vara en flicka?
Det kan lika gärna vara en pojke.

I det här fallet så är det också så att det har hänt när barnet har bott hos pappan.
Och det är det som gör att en flytt är en bra idé.
Därför att barnet då kommer bort från förövaren oavsett vem det var.

Hade barnet bott hos mamman så hade jag föreslagit att det skulle ha flyttat till pappan ett tag.
 
Senast ändrad:
Sv: Varje förälders mardröm...

*KL*

Jag förstår inte hur ni kan sitta här och beskylla varandra för ditten och datten när något sånt här har hänt!

Jag tror att trådskaparen skiter, ursäkta mig, blanka fan i hur ni formulerar er just nu.

Detta är något fruktansvärt och ni beter er som snorungar i sandlådan just nu.

Sida upp och sida ner sitter ni och granskar vad den ena än den andra har skrivit i tråden och det är inte intressant, hela tråden är fylld med era personliga "bråk" om hur ni skriver och uttrycker er.

Skärp er och uppför er som vuxna nu är ni snälla.

// Anneli som är trött på detta
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Och vad i hela fridens dagar spelar det för roll att jag av misstag skrev flicka?

Jag tror att du har skrivit flicka hela tiden. Nån är det i alla fall. Och jag tycker först och främst att det är taskigt, eftersom TS verkligen anstränger sig för att inte avslöja könet på barnet.

Inte Ung svarar:
"Man kan ju av misstag tro att du faktiskt vet könet på barnet.
Vilket är olyckligt."


Jag har faktiskt tänkt i de banorna. Att några kanske känner TS personligen, och råkar avslöja könet i den här tråden.

Fast då är det ju extra upprörande att man inte visar mer respekt mot TS önskan att vara anonym!:mad:
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Tack för att du faktiskt upplyser mig om detta, jag hade faktiskt inte en tanke på att jag benämt barnet vid kön flertalet ggr .

Fruktansvärt klantigt av mig.

Nej jag vet absolut inte vem TS är och vilket kön barnet har.

Till TS ber jag så mycket om ursäkt!

Allmänt!
Hoppas nu tråden kan återgå till vad den bör handla om, sidospår och annat tjafs kanske vi kan hoppa över :)
 
Senast ändrad:
Sv: Varje förälders mardröm...

Jag tror att du har skrivit flicka hela tiden. Nån är det i alla fall. Och jag tycker först och främst att det är taskigt, eftersom TS verkligen anstränger sig för att inte avslöja könet på barnet.
:

Helt rätt. Jag skrev flicka och det är naturligtvis helt fel. Jag gjorde den tabben som I_U beskrev, att man liksom automatiskt tror att det är flickor som utnyttjas sexuellt bara, fast att det är vanligt att pojkar blir det också. Jag kan inte annat än be om ursäkt. Jag känner, dessvärre, till flera fall där tjejer i min närhet blivit drabbade och gjorde felkopplingen av "vana".

I stand corrected och ber om ursäkt.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Även jag ser mig som jämställd, jag ansåg ju uppenbarligen att barnens pappa var en precis lika bra förälder som mig och tvekade inte att låta dem bo hos honom och vara "helgmamma", jag lämnade dem där i förvissningen om att de var i goda händer... nu har ju allt ändrat sig och hur hemskt det än känns att ens misstänka att han gjort något så anser jag det vara ett större svek att låta allt bli som det vara förut om polisen lägger ner utredningen - för allt ÄR inte som förut utan mitt barn har varit utsatt för övergrepp och att ens riskera att det händer igen, det fungerar inte för mig!!

Nej, vad ska man säga... att sitta och tjafsa om jämställdhet nu känns lite... inte lite förmätet....

Kan soc hjälpa dig med boende på annan ort tills vidare? Ngn akutlägenhet eller liknande, tyvärr kan ju inte din sits vara den enda (även om det smärtar mig att tro så). Eller i värsta fall på orten?
 
Sv: Varje förälders mardröm...

*KL*

Jag förstår inte hur ni kan sitta här och beskylla varandra för ditten och datten när något sånt här har hänt!

Jag tror att trådskaparen skiter, ursäkta mig, blanka fan i hur ni formulerar er just nu.

Detta är något fruktansvärt och ni beter er som snorungar i sandlådan just nu.

Sida upp och sida ner sitter ni och granskar vad den ena än den andra har skrivit i tråden och det är inte intressant, hela tråden är fylld med era personliga "bråk" om hur ni skriver och uttrycker er.

Skärp er och uppför er som vuxna nu är ni snälla.

// Anneli som är trött på detta

Och jag ogillar din ton, kan jag säga. Svärord och elaka epitet är nog heller inget TS har lust att läsa om. :mad:
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Vet du vad jag bryr mig verkligen inte om att du tycker illa om min ton för ni tjafsar om skitsaker just nu.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Och mycket hade hänt mellan Häxprocesserna och 1980/90 talet som hennes bok beskriver.

Jag tycker att vi generellt sett har en tendens inbilla oss att historien inte kan upprepa sig. Det kan den. Och det gör den.

Själv hoppas jag naturligtvis att de terapeuter som arbetar idag är duktiga och kan reda ut vad som reda ut bör, på ett sätt som är så litet skadligt som möjligt för barnen.
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Vet du vad jag bryr mig verkligen inte om att du tycker illa om min ton för ni tjafsar om skitsaker just nu.

Fast hittils har faktiskt inte ngn hållt en så otrevlig ton som du, med svärord och annat. Och vad är det som diskuteras "just nu" som är skitsaker?
 
Sv: Varje förälders mardröm...

Jag tänker inte diskutera det mera i denna tråd så den blir full med en massa annat tjafs, kan du och jag kanske ta det via PM istället?
 
Sv: Varje förälders mardröm...

JAg tror inte att TS blir hjälpt något mer i den här tråden och därför låser jag den, vill ni diskutera frågan om hur utredningar går till så starta gärna en egen tråd.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 631
Senast: nejlica
·
Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 244
Senast: Treo
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 703
Senast: Och_Aye
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 174
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp