Världens bästa klotång

squarepants

Trådstartare
Jag har köpt ungefär 4737473 olika klotänger men INGEN är så vass som jag vill ha den. Har köpt i djuraffärer i 200-300kr-klassen.

Den ska kunna skala av pyttepyttelite i taget och vara helt tyst när man klipper. Allra helst ska den vara så pass att man kan skicka iväg och slipa om den när det behövs. Det ska vara en vanlig tångmodell, ingen giljotinvariant och allra helst utan den där jäkla metallplattan som låtsas vara ett stopp för klon. Ge mig tips!
 
Jag har en sån. Orange, köpt i en byhåla av en slump. Skitbra, skitvass och tyst.

Märket verkar vara inget alls, men så här ser den ut
EEFD28A1-F1EE-4EA0-AEA5-2764C9B84864_zpscr2cbrcb.jpg
 
Jag har dels en sådan orange som det visats bild på här i tråden, men också en liten klotång för katter som jag tror är från Dogman. Klotången för katter är faktiskt den enda jag använder nu. Den är så liten och smidig, vass och bra. Visst hade den liten störande metallplatta först, men sådana är ju lätta att ta bort.
 
Jag har en sån. Orange, köpt i en byhåla av en slump. Skitbra, skitvass och tyst.

Märket verkar vara inget alls, men så här ser den ut
EEFD28A1-F1EE-4EA0-AEA5-2764C9B84864_zpscr2cbrcb.jpg

Jag har också en sådan, är inne på min 2:a. Den första köptes för en 6-7 år sedan och jag har inte precis varit rädd om den! Så jag tycker det är bra kvalitet :). Kostar 126 kr på satchmo's i Lund. De har postorder också :). Den har ett märke men inte på själva tången utan på förpackningen och nu hittar jag tyvärr inte förpackningen. Men ska leta lite i morgon!
 
830100_1.jpg

Den här har jag och är supernöjd! Millers klotång heter den. Supervass, tyst och allmänt toppen. Köpte den efter hjärtliga rekommendationer från många andra och har bara läst och hört gott om den överallt, och jag kan inte annat än hålla med :) Finns på exempelvis animail, där köpte jag min. (Den har dock en sån där störig platta, men jag brukar bara vika undan den)
 
830100_1.jpg

Den här har jag och är supernöjd! Millers klotång heter den. Supervass, tyst och allmänt toppen. Köpte den efter hjärtliga rekommendationer från många andra och har bara läst och hört gott om den överallt, och jag kan inte annat än hålla med :) Finns på exempelvis animail, där köpte jag min. (Den har dock en sån där störig platta, men jag brukar bara vika undan den)

Den här är verkligen superbra! Vi har gått ifrån en vettskrämd hund som trots lugnande gjorde allt för att slippa få klorna klippta till att han numera ligger lugnt på sidan på köksbordet och väntar tills klippningen är klar :) När jag säger att vi ska klippa klorna hoppar han glatt upp på stolen och jag hjälper honom att lägga sig tillrätta på köksbordet och sedan när det bara att skala. Till och med sporrarna klipps utan några problem och det var nästintill omöjligt förr. Just att den inte låter något och att den är så enormt vass så klon trycks aldrig ihop som den gör med de flesta andra klotänger är det viktigaste för min hund. Jag minns tyvärr inte var jag köpte den nu för jag har haft den i 4-5 år men det var på nätet iallafall och den var billig. Den är fortfarande lika vass som när jag öppnade paketet den kom i så det är verkligen kvalité :)
 
830100_1.jpg

Den här har jag och är supernöjd! Millers klotång heter den. Supervass, tyst och allmänt toppen. Köpte den efter hjärtliga rekommendationer från många andra och har bara läst och hört gott om den överallt, och jag kan inte annat än hålla med :) Finns på exempelvis animail, där köpte jag min. (Den har dock en sån där störig platta, men jag brukar bara vika undan den)
Den är otroligt bra! Kommer aldrig använda något annat. Supervass, skär hur lätt som helst igenom klon, låter nästan ingenting när man klipper. Det blir inget klick och inget knyck :D
 
Den är otroligt bra! Kommer aldrig använda något annat. Supervass, skär hur lätt som helst igenom klon, låter nästan ingenting när man klipper. Det blir inget klick och inget knyck :D

Jag håller med. Klipper klorna en gång i veckan på mina och den klarar av att ta bara lite åt gången. Den där plattan som stör kan man böja bort med en skruvmejsel så slipper man skiten :p

Även samma tång som används på min arbetsplats för kloklipp och de håller sig vassa sjukt länge! Kostar knappt en 100 kr.
 
Vi har också en sådan där orange sak som är tokbra men till valpen använder jag en vanlig liten (ca 13 cm med skaftet) modell av avbitartång. Märke knipex. Sjukt bra, hade jag haft små hundar skulle jag aldrig klippa med nå annat än den + att det är den bästa nagelsaxen till en själv också :o, så mycket bättre än nageltängerna man köper.

valpen klipper jag klona på medans hon sover med denna och hon tittar inte ens upp. Trodde min sambo skämtade när vi flyttade ihop och han sa att det var den tången han använda (tror han har typ 10 likadana :p) men oj vad överraskad man blev :p

Modellen ser ut ungefär så här fast de vi har är gråa, vet inte om det är någon annan skillnad.
Knipex%20Super%20Knips
 
Millers från mig med. Har haft massa problem med kloklippning, fick gå över till klofil. Sen fann jag Millers och problemen är som bortblåsta.
 
Jag är inte alls nöjd med Millers. Haft två olika som jag reklamerat för att dom är helt skeva. Själva skären glappar på någon millimeter vilket gör att den inte klipper klon rakt av.
Hört så sjukt mycket gott om den klotången men mina har verkligen varit helt kassa.
Ingen annan som har erfarenhet av att den blir glapp?

För sylvass är den och alldeles tyst så jag hade älskat den om det inte vore för att den glappar så mycket.

Kan det bero på att jag är vänsterhänt och på något vis pressar skären från varandra iom det?
 
Jag är inte alls nöjd med Millers. Haft två olika som jag reklamerat för att dom är helt skeva. Själva skären glappar på någon millimeter vilket gör att den inte klipper klon rakt av.
Hört så sjukt mycket gott om den klotången men mina har verkligen varit helt kassa.
Ingen annan som har erfarenhet av att den blir glapp?

För sylvass är den och alldeles tyst så jag hade älskat den om det inte vore för att den glappar så mycket.

Kan det bero på att jag är vänsterhänt och på något vis pressar skären från varandra iom det?

Jo jag har en som glappar lite i vissa lägen. Men det så så mycket bättre än min gamla ändå att jag inte har tänkt tanken på att reklamera ens. Hundarna verkar inte störas när den klipper lite snett.
 
Jag köper ny minst en gång per halvår för att de inte ska bli slöa. Har hunnit avverka ca 4 stycken och har inte haft problem med någon hittills.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp