Bukefalos 28 år!

Varning bukare!

S

Suuz

Det finns tydligen ingen som kontrollerar annonserna här på Bukefalos. Jag klickade på en banner med rubriken "Hur gammal blir du?", ett test som helt ovetenskapligt räknar ut när du dör.

Jag tog testet och fick efter ett mail med informationen om att jag kommer att få en faktura på 149 kr. Något som jag missade i början :( "För testet fakturerar vi endast 149kr i efterskott. Ångerrätt tills detta test har påbörjats." Detta får man efter testets slut...

Surfade runt på nätet och hittade på cint MÅNGA upprörda människor som råkat ut för samma bedragare.

Akta er för livsprognos.se!
 
Sv: Varning bukare!

Tala om det för gunnar, jag vet att det varit uppe förut om oseriösa annonser...Han kunde då spärra just den...
 
Sv: Varning bukare!

Stod ju om det där i aftonbladet (?) för ett tag sen. Och när den historien hade kommit ut bytte hemsideskaparna adress på sidan.
 
Sv: Varning bukare!

Oj vad trist! Låter lite som lurendrejeri-varning Tycker också du ska bestrida.

Bra att du varnar oss andra.
 
Sv: Varning bukare!

Jo, jag har mig själv att skylla (tro mig, det har jag gjort hela dagen!)

Ändå tycker jag att det är ruttet gjort, jag har till och med ångerrätt på konsum för bövelen! Om jag hade varit ensam att tycka som jag gör hade det varit ok, men det finns hur många som helst...

Jag kommer att bestrida fakturan men det är ju "bara" 149 kr att bråka över. Många ger kanske in, man vill ju inte ha en betalningssanmärkning lixom :(
 
Sv: Varning bukare!

Bestrid absolut!

Och nästa gång vet du ju att vara försiktigare.. Folk gör vad de kan för att lura till sig pengar :/ :mad:
 
Sv: Varning bukare!

jag har oxå gjort det men inte fått mail...

tänkte gå in o maila o säga att jag inte vill ha medlemskap ifall de skickar men sidan finns inte längre?
 
Sv: Varning bukare!

När fick du mailet? Du har nämligen ångerrätt enligt 7 § Distans- och hemförsäljningslagen och den gäller i 14 dagar efter att du informerats, oavsett vad företaget säger om ångerrätt på sin hemsida - de kan inte avtala bort DHL.

"Ångerfristen börjar inte löpa förrän man i läsbar och varaktig form får information om att man har ångerrätt enligt 7 § samma lag. Detta skall alltså efter avtalsslutet skickas till konsumenten på mail eller post (eller på ngt annat varaktigt, dvs möjligt att skriva ut och spara ner på datron). Samtycke till att påbörja tjänsten under ångerfristen och därmed mista sin ångerrätt kan således inte ske i direkt anslutning till avtalets ingående." (saxat från cint)
 
Sv: Varning bukare!

mail i all ara, men om du inte lamnat ut namn och adress ar det svart for dem att faktuera...
 
Sv: Varning bukare!

är det inte lätt att få fram adress när de har personnr?
 
Sv: Varning bukare!

Jag tog testet och fick efter ett mail med informationen om att jag kommer att få en faktura på 149 kr. Något som jag missade i början :( "För testet fakturerar vi endast 149kr i efterskott. Ångerrätt tills detta test har påbörjats." Detta får man efter testets slut...

Men hur gammal skulle du bli?:rofl:
Nyfiken.:rofl:
 
Sv: Varning bukare!

Jag fick mailet i morse

ginnies
Jag skulle bli 86 år :rofl:

Lines
Hade det varit IQ hade jag gått och gömt mig, man lever och lär :D
 
Sv: Varning bukare!

Bestrid fakturan och hänvisa till DHL. Företaget i fråga heter Marantana AB och det har skrivits om dem både i morgon- och kvällspress samt i Råd och Rön. Om du söker på företagsnamnet kommer du att hitta massor av information om den här bluffen.
 
Sv: Varning bukare!

Bara att inse, lamna aldrig ut nagra som helst personliga detaljer i internetsammanhang. Haller med alla andra bestrid! Ett sant lurandrejarforetag fortjanar verkligen inte dina pengar!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp