Vårta på hamster

L

LitenSomEnSockerbit

Min guldhamster har haft en vårta på hakan ganska länge nu. Den blir inte större, vad jag kan se, men den verkar heller inte vilja försvinna.
Han verkar inte må dåligt av den och är pigg och glad i övrigt.

Vad kan det vara och borde jag kolla upp det?
 
Sv: Vårta på hamster

okej, nu VET jag att den har blivit större. Någon som varit med om något liknande eller har några idéer alls om vad det kan vara? börjar bli lite smått orolig.
 
Sv: Vårta på hamster

Är det väldigt farligt? :eek:
Är nämligen lite beroende av att min mamma i så fall skjutsar mig till, och betalar för, veterinären, och hon är inte en sån människa som gör sådant om det inte verkligen, verkligen är nödvändigt.
 
Sv: Vårta på hamster

Den kan vara ofarlig, likväl som den kan vara livsfarlig.
Tycker åtminstone du kan ringa och rådfråga en kunnig veterinär.
Så vet du om det är nödvändigt att åka in eller ej.
 
Sv: Vårta på hamster

Om ett husdjur behöver vård så ska det få vård, så enkelt är det. Hade din mamma tvekat om det var en hund som hade en stor böld istället för en hamster?
 
Sv: Vårta på hamster

Förmodligen inte.
Jag ska försöka prata med henne och hoppas att hon går med på det.

tack för ditt svar
 
Sv: Vårta på hamster

Varböld var det första jag tänkte på, min hamster fick en sån.

De har bättre prognos om man kommer till vet. innan den spricker av sig självt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Var till veterinären igår, främst p.g.a. annat problem men vi provtog också en liten vårtliknande utväxt på insidan av min hunds ena...
Svar
14
· Visningar
2 703
Senast: Takire
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
571
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 893
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp