Bukefalos 28 år!

Vasaloppsveckan 2017

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Någon som planerar att delta i Vasaloppsveckan 2017? Vilket/vilka lopp och på vilken nivå? Vore kul att veta om man har någon bukare omkring sig i Spåret eller på "stan". Jag är från Mora och tycker att nån gång ska man åka Vasaloppet då, men jag laddar upp med ett par tjejvasor och nån Halvvasa först tänkte jag. Åkte min första tjejvasa förra året och ska väl försöka slå min egna tid i år har jag tänkt, fast kan bli kärvt haha!^^ Jag är motionär, åker inte så fort, men det är kul tycker jag =).

//r
 
Hej alla!

Någon som planerar att delta i Vasaloppsveckan 2017? Vilket/vilka lopp och på vilken nivå? Vore kul att veta om man har någon bukare omkring sig i Spåret eller på "stan". Jag är från Mora och tycker att nån gång ska man åka Vasaloppet då, men jag laddar upp med ett par tjejvasor och nån Halvvasa först tänkte jag. Åkte min första tjejvasa förra året och ska väl försöka slå min egna tid i år har jag tänkt, fast kan bli kärvt haha!^^ Jag är motionär, åker inte så fort, men det är kul tycker jag =).

//r
Ja! :)
Blir Vasaloppet och Tjejvasan för min del om jag håller mig frisk och slipper skador. :up: Åkt båda tre gånger tidigare.
Hunnit träna skapligt och blir lite lopp före. Hur kommer du att förbereda dig?
 
@rutans Vad kul! Oj, både Vasaloppet och Tjejvasan, du är på en helt annan nivå än mig iaf, det hör jag =D Men vad kul! Vart bor du nånstans? Tänkte hur ni har det med väder, snö o träningsmöjligheter?

Jag är väldigt otränad hittills! Usch.. inte vart nåt skidåkningsväder, men jag var o simmade idag iaf, ger ju alltid lite träning... siktar väl på å röra mig på olika sätt fram tills loppet med så mkt skidåkning som möjligt.

//r
 
Jag ska åka stafettvasan, vi är ett gäng den jobbet som gör det i sällskapssyfte, i år är det dock lite mer tävling då vi utmanat ett annat lag från vårt företag.

Någon gång vill jag åka hela Vasan, men då måste jag börja träna
 
Mina arbetskompisar åker stafettvasan och även något annat lopp .Skulle själv varit med men min rygg klarar det inte .Men har alldrig varit så intresserad jag bor väl för nära starten 2,5 mil .Siktar på nästa år istället
 
Lutar åt "riktiga" vasan. Åkte förra året och tyckte mig ha tränat bra men fick gå av i Oxberg. Surat bittert över detta hela året. :yuck:

Ligger egentligen långt efter träningsmässigt jämfört med förra året men är stabilare på skidorna nu och tränat mer intervallträning.

Har inte helt bestämt mig än men jag VILL ju gå i mål! :arghh:
 
@Derivata Vad kul! Lycka till!

@skerper Vad tråkigt att du inte kan vara med! Håller med dig också om att bo för nära alltihop, jag har inte vart så intresserad tidigare heller, men nu tycker jag det är kul att delta i veckan mer än som publik!

@Kirre Spännande!! Trist att du fick gå av förra året, håller tummarna för att du tar dig i mål i år! =D

Jag var ute och åkte lite skidor igår, men det var rätt kallt och så hade jag bakhalt.. får fixa lite med fästtejpen...

//r
 
Skitsurt för jag var egentligen rätt pigg men hade inte gett mig själv chansen riktigt ffa från Evertsberg.

Varit ute och kör 14km idag och det kändes riktigt bra. Har svårt för spårbyten vilket gör det hackigt när det är mycket folk ute så här på helgen och det är begränsade spår. Men övning färdighet har jag hört. Förra året kunde jag övh inte byta spår i någon form av fart så. :p
Vallning är ju också ett kapitel för sig. Tycker det är jättesvårt att veta vad man ska ta och då kör jag ändå bara snabbklistervalla. Håller inte på med flera lager å har mig. :confused:
 
Vad kul att det kändes bra idag! Åh, spårbyten haha det har jag helt glömt bort! Men kommer ändå inte kunna träna på de, för där jag åker finns bara ett spår :p så de får väl gå som de går.

Ja, vallning ja.. jag kör på fästtejp, men de verkar ta ett tag o bli kompis med den också, men när de funkar så verkar de funka fint! Jag har vart ute o kört tre varv (vid tre olika tillfällen) i elljusspåret och haft bakhalt alla gånger.. lagt på mer tejp, men bakhalt ändå =/ men förra året hann jag o skidorna bli kompisar så hoppas på de i år med...

//r
 
@rutans Vad kul! Oj, både Vasaloppet och Tjejvasan, du är på en helt annan nivå än mig iaf, det hör jag =D Men vad kul! Vart bor du nånstans? Tänkte hur ni har det med väder, snö o träningsmöjligheter?

Jag är väldigt otränad hittills! Usch.. inte vart nåt skidåkningsväder, men jag var o simmade idag iaf, ger ju alltid lite träning... siktar väl på å röra mig på olika sätt fram tills loppet med så mkt skidåkning som möjligt.

//r
Tycker det är roligt och Tjejvasan blir en bra uppvärmning till Vasaloppet. Bor nära Gävle, dåligt med snö här. Men finns konstsnö i Högbo(Sandviken) och riktig snö i några byar norrut.
Simning är bra! Har de inte spår ute på sjön i Mora?
 
Lutar åt "riktiga" vasan. Åkte förra året och tyckte mig ha tränat bra men fick gå av i Oxberg. Surat bittert över detta hela året. :yuck:

Ligger egentligen långt efter träningsmässigt jämfört med förra året men är stabilare på skidorna nu och tränat mer intervallträning.

Har inte helt bestämt mig än men jag VILL ju gå i mål! :arghh:
Det fixar du! :up:
 
Vad kul att det kändes bra idag! Åh, spårbyten haha det har jag helt glömt bort! Men kommer ändå inte kunna träna på de, för där jag åker finns bara ett spår :p så de får väl gå som de går.

Ja, vallning ja.. jag kör på fästtejp, men de verkar ta ett tag o bli kompis med den också, men när de funkar så verkar de funka fint! Jag har vart ute o kört tre varv (vid tre olika tillfällen) i elljusspåret och haft bakhalt alla gånger.. lagt på mer tejp, men bakhalt ändå =/ men förra året hann jag o skidorna bli kompisar så hoppas på de i år med...

//r

Aldrig testat tejp faktiskt. Kört med klister typ två ggr. Gick jättebra tills det började toksnöa. :cautious:
12633735_10153913284174784_7495842409746471851_o.jpg


Behöver hitta någonstans att bo. Tips? :) Hyrde ett hus på Sollerön förra året men då var vi fem. I år blir vi två.
 
Jäklar vad trist att min rygg inte pallar ! Blev sugen att åka Sixten Jernberg Memorial Race !
Då vi som sponsorer får startplatts och vallaservice !
 
Lycka till nu alla som ska åka! @rutans redan imorgon.

Körde långpass på 4 mil idag. Sista milen blev tung men ligger på betydligt högre snitthastighet i år än förra året vilket ju ger mig lite mer marginal till maxtiden än jag hade förra året.
Nu blir det bara några lätta, korta pass på sön o tis innan jag åker till Mora på fredag. :nailbiting:
 
3 av mina kollegor åkte idag men vet inte hur det gick för dom och på fredag ska jag vara chaffis åt 5 kollegor som ska åka stafetten !
 
Ja men skulle gärna varit med om det inte vore för mitt diskbråck i länden som säter stopp för det .Tycker det är skönt och kul att åka skidor !
I lagom dos börjar jag också uppskatta det men vasan är för lång för att vara "kul och trevlig".
Tar jag mig i mål i år så kan jag typ tänka mig stafettvasan eller tjejvasan nästa år. Det är mer lagom distanser. :)
 
I lagom dos börjar jag också uppskatta det men vasan är för lång för att vara "kul och trevlig".
Tar jag mig i mål i år så kan jag typ tänka mig stafettvasan eller tjejvasan nästa år. Det är mer lagom distanser. :)
Försökte skriva men buke krånglar !
Nä håller med dig skulle jag åkt hade det blivit stafetten och någon av dom kortare loppen Då jobbet gärna ser vi åker stafetten i vårat friskvårdsarbete .Hela vasan är inget kul utan en mardröm skulle jag tro
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej alla =) Är det någon mer här som ska åka Tjejvasan? Eller kanske något annat av loppen? Eller som kanske kommer att befinna sig i...
Svar
11
· Visningar
688
Senast: wippi
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 912
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
888
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
25 288
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp