Vatten till utekanin på vintern?

Nixehen

Trådstartare
Hur gör ni egentligen med vatten till era utomhusboende kaniner om vintern?
Har haft kaniner hela livet och här knackas i och fylls på vatten på gånger om dagen - men helst skulle jag ju se att han alltid hade vatten förstås..
Hästarna har ju thermobar - finns det något liknande smart för våra små kaniner? :laugh:

Tips?
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Har inte haft kanin själv men på min gamla skola la vi i typ pingisboll i vattenskålen. Vattnet hålls lättare i rörelse och fryser inte lika fort var förklaringen. Sen vet jag faktiskt inte hur bra det funkade i praktiken :p
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

På den tiden jag hade kanin flyttade jag in vattenflaskan i kaninens hus på vintern. Då frös det faktiskt inte.

(Jag hade en stor utebur med ett isolerat "hus" vid sidan).
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Har en isolerad del i buren, där inne finns en lampa och vattenflaskan hänger brevid.
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Jag har helt enkelt kvar vattenflaskan på det vanliga stället och byter det en gång på morgonen och en gång på kvällen :)
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Det finns ju sånahär svarta överdrag på diverse zooaffärer, ser ut att vara i gummi eller nåt... Har inte testat själv då jag har innekaniner, men de kanske funkar?
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Jag har flera uppsättningar skålar och byter 3 gånger/dag.
Slipper stå och hacka i alla fall.
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Jag ger vatten till mina kaniner i skål, och om det är minusgrader så byter jag vatten 2 gånger om dagen.
Att ha vattnet i flaska på vintern tycker jag är kasst, för även om inte vattnet i själva flaskan fryser, så fryser det ju lätt i pipen som är smalare och av metall.
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

Hade också utekaniner en gång i tiden, men har sålt dom nu. Men när jag hade dom så fick som varmvatten 2 ggr om dagen, en gång på morgonen och en gång på kvällen. Och när man kom på morgonen/kvällen så hade jag vattnet i en tillbringare, som dom kunde dricka ur, då visste man att dom fick i sig vatten iaf. Och så fyllde man på vattenskålarna såklart också då... :D
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

kaninburen hade en sovdel som var isolerad med ett litet element i, där inne hade jag vattnet
 
Sv: Vatten till utekanin på vintern?

När vi hade ute kaniner så hade vi sånna automater som höns dricker ur :)
Det funkade helt ok.
När det blev kallare (ca -20) så ställde vi automaten på en värmeplatta som du fick länk till ovan :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 557
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 432
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 715
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 158
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp