Bukefalos 28 år!

Vem beställde regn vädret?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hängde in gårdagens tvätt när jag kom hem. Mörkare kan det ju inte bli, så hasta iväg för att dagsljuset ska räcka till är ingen idé längre. Lite middag och läxförhör. På med stallkläderna ch öppnade ytterdörren. Värsta spöregnet, jättekallt! Tre hästar stod med rumpan mot blåsten och tittade längtansfullt mot mig. In med alla, tog Indra i grimman, visserligen går alla tre in utan att bli ledda men jag vill ändå vara på den säkra sidan så de inte rymmer. Tinker fick gå in i sin Box och äta lite hö medans jag borstade och sadlade. Ut i regnet. År det något som är positivt med regn så ä det supergreppet man får i sadeln. Iväg med regnet piskande i ansiktet. Pannlampa på. Jag tycker det är lite mysigt också, när det är oväder och det är tyst och mörkt runt. Det enda som hörs är regnet, hästen och min andning. På vägen hem kom en bil, så det blev full galopp efter den så länge vi kunde följa bilens lysen längs vägen. Så skritt igen hem. En nöjd tinker blev avsadlad och fick sin mat. Själv håller jag på att värma upp låren igen så de inte brinner i dushen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 913
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 319
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp