Bukefalos 28 år!

Verkar rätt kört

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag spinner vidare på möjliga lösningar för mitt semesterproblem http://www.bukefalos.com/f/blog.php?b=14914

Igår frågade jag på FB om det var någon som kunde tänka sig att bytlåna bil med mig under 2-3 veckor. Det var det inte. Jag har bara 22 vänner där så bekantskapskretsen är ju rätt snäv om man säger så.

Jag har också funderat på att hyra en dragbil. 2 veckor känns som ett minimum men det skulle kosta runt 4000 kr. Bensinkostnad på runt 2500-3000 kr skulle ju tillkomma så då skulle jag vara uppe i närmare 7000 kr för resan och det är för mycket.

Jag har funderat på att annonsera efter resesällskap med dragbil och som gillar att göra samma saker som jag. Jag står för husvagnen och hälften av bensinkostnaden. Men då är det ett sort osäkerhetsmoment med i bilden. Tänk om jag faktiskt inte skulle trivas med sällskapet. Det kan jag ju inte veta förrän efteråt. Jag kanske inte ens får tag i någon alls.

Alternativ fyra är att packa tältet i bilen och åka själv trots att jag riskerar att få ångest. Haken är att det är ett aber att laga mat i regn. Jag har provat och det är inte kul. Den andra haken är att det är så in i helskotta svårt att hitta en säker nattplats. När jag varit ute med sambon tidigare har vi undvikit campingar och ställplatser då de är så fruktansvärt skittråkiga och kostar pengar. Jag kan väl stå ut med tråket men det skulle nog dra iväg bortåt 2000 kr för övernattningarna. Det är för mycket.

Dessutom känns det läskigt att åka iväg själv. Dels för att jag kanske skulle få panikattacker men också för att det finns saker man kan råka ut för, som t.ex. kriminella personer eller magsjuka. :(

Känns hopplöst.

ps. Jag har också funderat på att köpa en dragbil som jag sen säljer efter semestern för ungefär samma summa. Phu, jag blir lite matt av att bara tänka på det... Det känns som ett stort projekt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp