Bukefalos 28 år!

Veteran-CR i sommar?

G

Groom-pelle

Vi är några stycken som pratat om att till sommaren bjuda in till en Veteranklass sommaren 2007!
Vi som oftast finns bakom, vi som sliter o bär, hinkar och fryser/svettas, betalar, kör bil, pushar, tröstar, arrangerar o administrerar etc etc skulle behöva få vara huvudpersoner åtminstone nå'n gång!
Kriterier för att "få" vara med (med VÄLDIGT generösa gränsdragningar):
Veteran är den
- som klassar sig själv som (väsentligt?) äldre än de flesta andra
-som inte har ambitionen att konkurera med YoungRider-ryttarna i antal kilometrar eller hastigheter men väl med seniorryttarna i att ha kul
-som är deredd att ta en Veteran-CR med en klackspark
-som tycker att kringarrangemangen är väl så roliga som själva ritten
-som kan mobilisera en aktiv tävlingsryttare som groom!!!!!
Och det kan ju vara en viss nytta med att åtminstone nå'n gång tidigare ha suttit på hästryggen....

Vem hakar på?
Groom-Pelle (som bortsett från Ridborgarmärke egentligen inte ridit på 20 kg....)
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Får man binda fast sin groom i sadeln så att han sitter kvar hela ritten? :rofl:
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Hi hi låter som en toppenide tycker jag! :) Fast jag uppfyller nog inga kriterier där, ska se om jag kan få upp mormor på hästryggen ;)

Skämt å sido, men det verkar vara ett trevligt initiativ. Då får vi ungdomar som brukar rida grooma veteranerna istället! :)
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Jag tror jag skickar min sambo! Bara han inte behöver grönt kort och en massa fåniga licenser....
Men vilken häst ska han få rida? sin egna häst Zlota, som han faktisk klarar av att rida! Eller ska han få känna på fartvinden på zadac :angel: :eek:

Men han vill INTE ha ridbyxor.:D
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

kan nog få upp "gubben" fast det kanske är fusk han har ju ridit 2 CR tidigare !:love:
/Cetzy
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

trådskaparen har även han ridit någon CR så det är inget fusk, Men Groom-Pelle, jag undrar vem som ska grooma dig, Jag har då inget körkort...:banana:
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Ifall Groom-Pelle tar Kristall och jag sätter min sambo på Zadac så vet vi att de kan gå på i fint tempo ;) tillsammans...
Så åker du med mig!


Fast vi hinner kanske inte groma, de kommer susa fram is kogen...
 
Senast ändrad:
Sv: Veteran-CR i sommar?

Åååh, så lockande!!!:d :d
Vi som oftast finns bakom, vi som sliter o bär, hinkar och fryser/svettas, betalar, kör bil, pushar, tröstar, arrangerar o administrerar etc etc skulle behöva få vara huvudpersoner åtminstone nå'n gång!
Meeen.. jag har aldrig 'groomat', bara fött upp o sålt.. o hejat på.. o berömt dem!:o
Kriterier för att "få" vara med (med VÄLDIGT generösa gränsdragningar):
Veteran är den
- som klassar sig själv som (väsentligt?) äldre än de flesta andra
Där platsar jag garanterat!!!:D
-som inte har ambitionen att konkurera med YoungRider-ryttarna i antal kilometrar eller hastigheter men väl med seniorryttarna i att ha kul
-som är deredd att ta en Veteran-CR med en klackspark
Även där platsar jag... absolut garanterat!!!!:rofl:
-som kan mobilisera en aktiv tävlingsryttare som groom!!!!!
Skulle tro att det kan fixas! Problemet är nog att finna hästen som kan bära mig...:confused:
Och det kan ju vara en viss nytta med att åtminstone nå'n gång tidigare ha suttit på hästryggen....
Jadå, jag red sista gången nån gång i slutet av 80-talet..;)

Guuudars va' kul det skulle vara, mina barn skulle nog isf undra om jag skrivit testamente först...hehehe!!!:angel::devil:
___
Bia
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Fast nu när jag fått ordning på hans ben (hästens) så vet jag inte ifall Sambon får låna honom... Han får ta sitt sursto :) Hon kommer INTE springa med livet som insats, skritta runt i solen är väl helt ok?!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Ifall Groom-Pelle tar Kristall och jag sätter min sambo på Zadac så vet vi att de kan gå på i fint tempo ;) tillsammans...
Så åker du med mig!


Fast vi hinner kanske inte groma, de kommer susa fram is kogen...

Hehe, de två galningarna skulle leva f*n. De skulle nog titta på varandra, le och jäklas, för fy så kul med ryttare som inte brukar bestämma :angel:
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Vilken tur att jag läste!
Det klart vi ska ha en veteran CR i sommar, gäller bara att få in den mellan alla andra tävlingar. Blir den i Dalarna eller. Jag är med o gubben. Diverse ungar får hinka. Ring eller maila så hjälper jag till att arrangera. Med tanke på hur trevligt vi åldringar har i alla sammanhang vi bara kan, så kan det inte bli mindre än en hit.
kontakt via www.harmoniskridning.com där finns både mail o telnr.
Anki
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Hmm..Jag visste inte att Kristall och Zadac måste ha öl för att orka gå..Är inte det klassat som doping?? :rofl:
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Ojdå! nu är allt avslöjat ;) Efter en mil måste de ha tre liter öl för att kunna springa vidare...

Haha!!! Annars är jag rätt övertygad om att just dessa två kan springa på länge. Medans veteranerna vill kliva av efter en mil eller två, för att fylla på förrådet!!!!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Hmmmm, funderar på hur många och av vilken sorts öl jag skulle behöva för att sätta mig på Krille....
Nä, en stadig nordsvensk är nog min melodi i dagens läge......
Fast då kan det bli både den ena o andra milen!!!!!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Vi har en stabil nordis i stallet! fast han vill nog inte gå flera mil...
Han är våran "nybörjarhäst" hahahaha! (läs, bra kondis för att luffsa runt en sväng i skogen med sina ägare)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp