Bukefalos 28 år!

Vi med Depression,Ångest,Panikångest,OCD,Fobier etc.

Själv går jag med konstant ångest, inte till en sådan grad att den dominerar men den gnager ständigt inom mig. Är fruktansvärt stressad över om jag kommer in på utbildningen eller inte, speciellt eftersom jag känner i varenda cell i kroppen att jag hittat rätt utbildning. Samtidigt stressar jag över hur min ekonomi kommer bli om jag återgår till att vara student, även fast jag räknat ut att det kommer skilja ca 700 kr om jag är student eller om jag arbetar.

Är trött i kroppen, huvudet och själen. Önskar att jag kunde ta sommarlov, men har inte semester förrän i augusti. Tacksam över att det är sommar,, det får mig att orka med.
 
Fast vet du @hovtassfot , att våga visa sig svag är bland det starkaste man kan göra. Det kanske är så att du inte känner dig helt trygg med din nuvarande psykolog, vilket gör att du känner ännu starkare att du inte vill öppna upp dig?

Själv är jag diagnostiserad med asperger, depression och ångest, och jag stöter dagligen på människor som inte förstår mina känslor, åsikter, tyckande, tänkande och resonemang. Det kan vara jobbigt till en viss grad, speciellt på jobbet när man försöker lägga fram åsikter och möts av hårda mothugg, men i slutändan är det jag som lever med mig själv. För mig räcker det att jag förstår varför jag är som jag är, bara det gör mig tryggare som individ.

Lite snurrigt formulerat kanske, men jag skyller på värmen. ;)