Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår tävlade vi agility i Skellefteå. Qarusell slog till med en tredjeplats och sin allra första pinne :D:D

Ultimas lopp blev en disk men emellanåt så blir det bra och hon klarade nästan slalomet så det känns bra, synd att vi krockar efter sista tunneln.. :p
 
Vi tävlade också i Skellefteå igår. Tyvärr två rivningar men klassens snabbaste tid. Har börjat lära in höger/vänster för att enklare kunna styra honom när jag ligger bakom. Funkar riktigt bra måste jag säga. Bara första vänster som han inte riktigt köpte. :)

Så sjukt nöjd med att han fixade slalomet i den farten han kom in med. Och inga konstigheter med att jag bytte bakom heller. Han har fint fokus framåt. ^^

 
På lördag ska vi iväg och tävla i Ystad. En stor tävling med över 500 starter (senast jag kollade iaf). Vi kör en hopp och en agklass - jag är mest nervös för att Disa ska lämna planen som hon gjorde senast. Men vi har tränat stenhårt på det, och på träningen igår gjorde hon bara en liten miniutbrytning.
Ja, ja, det får gå som det går - fast det är såklart kul om det går bra!
 
På lördag ska vi iväg och tävla i Ystad. En stor tävling med över 500 starter (senast jag kollade iaf). Vi kör en hopp och en agklass - jag är mest nervös för att Disa ska lämna planen som hon gjorde senast. Men vi har tränat stenhårt på det, och på träningen igår gjorde hon bara en liten miniutbrytning.
Ja, ja, det får gå som det går - fast det är såklart kul om det går bra!
Lycka till. Blir tyvärr inget Ystad för oss i år. Det är en supertrevlig tävling :)
 
Vi åker till Ystad för tävling på söndag, och Lund sista helgen i aug också! Maken har bättrat på benet som krånglade på SM och tog två hoppinnar i Nybro förra helgen :) Håller tummar att det håller nu!
Jag sprang förresten ett tunnelrace med monsterhunden (hon är ett agilitymonster) på vår kennelträff och var felfri på alla, förutom att jag missade en sväng :crazy: Men jag liknar det vid att stå i kön till Balder på Liseberg, förhöjd puls och man vet att det kommer att gå utav helsike :nailbiting:
Tur att det inte är jag som tävlar!
 
Senast ändrad:
Nu har vi en del tävlingar att se fram emot! :D
20604188_10209104531718493_2901904210756589438_n.jpg

Norrortscupen är inofficiell, men det är ju roligt ändå!
 
Kommer det några bukare till Lund i slutet av Augusti? Tänkte om man skulle komma och säga hej isf ^^
Jag hade tänkt att vara med både i Malmö och Lund, men nu hämtar jag hem nya valpen nästa torsdag, så får vänta med tävlandet ett tag. Ystad är sista chansen innan valphämtning.
Min klubb (Veberöd) ordnar förresten en inoff den 1 oktober, så då blir det både tävlande och funktionärsjobb för mig :) Det vore kul om några Bukare kunde komma dit!
 
Jag hade tänkt att vara med både i Malmö och Lund, men nu hämtar jag hem nya valpen nästa torsdag, så får vänta med tävlandet ett tag. Ystad är sista chansen innan valphämtning.
Min klubb (Veberöd) ordnar förresten en inoff den 1 oktober, så då blir det både tävlande och funktionärsjobb för mig :) Det vore kul om några Bukare kunde komma dit!
Jag har skrivit upp er tävling, vet inte hur klar Vips är då men sannolikheten att hon har en pinne är nog låg, så hon kan köra blåbär.
 
Idag har vi tävlat i Örnsköldsvik :D
Qarusell körde både agility och hopp och kom 3:a i agilityloppet med 1.51 tidsfel.. Nästan alla hundarna flög av gungan som gick trögt, den for inte ens tillbaka alla gånger utan det gjorde domaren.. Eftersom Qarusell är lättskrämd tog jag det extra lugnt så att gungan verkligen åkte hela vägen ner så att hon inte kunde hoppa av. Där gjorde jag även ett konstigt byte efter gungan som inte var riktigt planerat.. :p

Ultimas hopplopp är jag sjukt nöjd med :D speciellt slalomet som hon tog jättebra 0,86 tidsfel och en 4:eplats :D

Å så Qarusells hopplopp med hela 11.48 tidsfel, hon sprang inte alls på utan kändes lite seg i det blöta tunga gräset..
 
Idag har vi tävlat i Örnsköldsvik :D
Qarusell körde både agility och hopp och kom 3:a i agilityloppet med 1.51 tidsfel.. Nästan alla hundarna flög av gungan som gick trögt, den for inte ens tillbaka alla gånger utan det gjorde domaren.. Eftersom Qarusell är lättskrämd tog jag det extra lugnt så att gungan verkligen åkte hela vägen ner så att hon inte kunde hoppa av. Där gjorde jag även ett konstigt byte efter gungan som inte var riktigt planerat.. :p

Ultimas hopplopp är jag sjukt nöjd med :D speciellt slalomet som hon tog jättebra 0,86 tidsfel och en 4:eplats :D

Å så Qarusells hopplopp med hela 11.48 tidsfel, hon sprang inte alls på utan kändes lite seg i det blöta tunga gräset..
Grattis till placeringar!
Vi var ju i Ystad igår, och trots en disk i första loppet och två hinderfel i andra så är jag ändå nöjd, för Disa stannade i alla fall kvar på banan i båda loppen :D
Disken i agloppet var helt o hållet mitt fel, och hinderfelen i hopploppet var dels slalom (där har vi mycket jobb kvar...) och dels en liten miss som också var handlerfel. För övrigt tog hon alla hinder perfekt - och vi hade himla kul båda två :). Skön stämning och trevlig tävling!
 
Känslan att våga göra och få till dubbla blindbyten med Helix samt att han tar det är riktigt bra :D


Detta trots att han redan hade tacklat omkull mig en gång. Vägran på slalomet berodde på att jag hade belönat just där flera gånger på rad innan.

Just nu tränar vi mest inför brukstävling men efter nästa helg ska agilityträningen bli lite seriösare sen blir det tävlingar i september. Jag måste bara lära mig att tänka lite annorlunda i mitt val av handling med Helix järmfört med Kiro.
 
Grattis till placeringar!
Vi var ju i Ystad igår, och trots en disk i första loppet och två hinderfel i andra så är jag ändå nöjd, för Disa stannade i alla fall kvar på banan i båda loppen :D
Disken i agloppet var helt o hållet mitt fel, och hinderfelen i hopploppet var dels slalom (där har vi mycket jobb kvar...) och dels en liten miss som också var handlerfel. För övrigt tog hon alla hinder perfekt - och vi hade himla kul båda två :). Skön stämning och trevlig tävling!
Tack :D
 
Trevligt i Ystad, och vita faran och maken tog en SM-pinne trots 5 fel i agilityn. Bara tre felfria...Hopploppen var ett snyggt, fast det blev fel håll på tredje sista från slutet, och ett katastrof där det tog slut redan i starten...Vinna eller försvinna är deras signum :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 436
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp