Bukefalos 28 år!

Vikt på shettis

N

nalle

Vad tycker ni att en shettis på 95 cm, normalbyggd bör väga? Kan man lita på ett viktband? Kan man inte mäta på ngt annat vis?
 
Jag skulle gissa att normalvikt på en sådan ponny ligger runt 200 kg, vilket var vad min 103-centimeters hingst vägde då han VÄGDES inför operation och var lite i smalaste laget. (pga käkfrakturen han skulle opereras för...)
 
Vad skulle då "idealvikten" ligga på hos en shettis på ca 107 cm eller mer? Just nu är det bantningsdax då hon ser ut som en tunna... :o
 
Måste bara få låna din tråd...hur mäter man vikten?..vet att det finns viktmåttband,men kan man inte mäta de med vanligt måttbans och sen räkna ut vikten? :confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett holländskt varmblod på ungefär 165 cm. Valack, normalt hull, normalbyggd, lättfödd och välmusklad. Han är 12 år. Han...
Svar
3
· Visningar
618
Senast: iNHALE
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 383
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 049
Senast: ylvalill
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 426
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp