Bukefalos 28 år!

Trrulsan

Trådstartare
Reg.dat: 2012-10-26
Inlägg: 1

vikter?
hej!
När man läser en propp till ett löp, så anmäler man ju först vid ett visst datum och den innehåller då hästens namn, ålder, den vikt hästen ska bära samt ägaren och tränarens namn. Men sedan finns det ju ett viktdatum oxå och slutligen startanmälan. Det jag undrar är att vem är det som anmäler till viktdatumet? Vikten är ju redan angiven i anmälan?
 
Sv: vikter?

Man anmäler inte vid viktdatum. Viktdatum anger blott den vikten hästen skall bära. Efter det ändras inte vikten. Senare prestationer /fel i viktuträkningen från anmälarens sida i ålderviktslöpninger med tillägg t.ex.
 
Sv: vikter?

När hästarna anmäls finns det ofta grejor som behöver uppdateras, typ resultat i utlandet och liknande. Det kan även vara att ägaren inte har inregistrerade färger och liknande som man då kan fixa till i god tid.

På viktlistan står de korrekta vikterna och hästarnas poäng är uppdaterade så man vet om man har chans att komma med i loppet.

Det kan också vara så att en hästs handikaptal ändras mellan att den anmäls och vikterna sätts och det måste givetvis uppdateras. Viktlistorna är egentligen en kvarleva från tiden utan dataregistrerade resultat men fyller en funktion speciellt med utländska hästar vilkas resultat inte uppdateras automatiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 599
Senast: _Elly_
·
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 151
Senast: Djurvän
·
Träning Hej! Nu kommer ett till undrande inlägg med en "dum" fråga från mig. Men ni är så kloka på buke så jag kan inte hjälpa mig själv. Ska...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 985
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp