Vikttillägg

S

shampiz

På vissa tävlingar har jag sett att man har en minimum vikt. Hur gör man då man inte kommer upp i denna vikt? Får man då någons slags vikttillägg? Och var sätter man fast dessa extra vikter? Någon som vet något om detta?
 
Man får lägga till vikt. Det är väl lämpligast att sätt fast vikterna på sadeln. Tyvärr har jag aldrig själv behövt lägga till vikt ...hrmff.. Det är ju inte så många tävlingar som kräver en viss vikt heller. Själv har jag bara råkat ut för det en gång.
Hälsning Maja
 
Har klubben vikter man får låna, eller måste man se till att ha det själv?
 
vad ligger "minimivikten" på då? Är det olika från tävling till tävling eller kanske rent av från häst till häst?
 
Det här är inte något man överhuvudtaget behöver bekymra sig över när man börjar med distans. Det är bara om man rider t.ex. individuellt SM, senior (krävs inte ens vid lag-SM eller YR-SM) som man behöver väga minst 70 kg tillsammans med sadeln. Vår klubb har åtminstone inga vikter att låna ut. Vet inte hur det är med andra klubbar. Förmodar att man får experimentera själv med vikter och påsar som man binder på sadeln om det skulle bli aktuellt.
Hälsning Maja
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Hästnyheter På tävlingar över en viss nivå är en tävlingsveterinär närvarande med syfte att upprätthålla djurskyddet. Men vad innebär det och vad...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Gunnar
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 431
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När man ska jobba med och stötta människor i lång arbetslöshet och behov av särskilt stöd att komma ut på arbetsmarknaden, pga...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp