Bukefalos 28 år!

Vilka är de bästa distanshingstarna?

A

a_schuber

Vilka kriterier ska gälla för att bedöma vilka hingstar i Sverige (levande och döda) som är de bästa distansförvärvarna?
Antalet avkommor (i % ?) som gått distans?
Antalet avkommor (i % ?) som placerat sig distans? Mer värt ju längre och svårare motstånd (tex internationellt, utomlands, CEI***)?

Sen är det upp till var och en att tro på någon hingst vars avkommor ännu inte presterat av något skäl. Man kan tycka att exteriören, mentaliteten, unga avkommor etc är något man tror är något alldeles extra.

Vilka hingstar tycker ni är bäst och varför?
 
Sv: Vilka är de bästa distanshingstarna?

Såg att Frankrike nu dessutom i sin klassificering av hingstarna även tagit hänsyn till:
- avkommornas uteslutningsprocent
- hur många olika ston det var till avkommorna

Jag skulle även själv lagt till antal tävlingsår för hållbarheten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 075
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 356
Senast: dobbis
·
Avel Funderar lite hur jag ska tänka kring försäljning av mitt sto och tar gärna lite tips av er med erfarenhet. Hon är dräktig nu och fölet...
Svar
6
· Visningar
1 578
Senast: maria_b
·
Avel Inget nytt kanske, men det finns en ny avhandling i ämnet saxat från SLU:s hemsida "Allsidig träning ger bäst hållbarhet för...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp