Vilka poddar lyssnar du på?

alazzi

Trådstartare
Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har inget tålamod för det. Har dessutom höjt hastigheten ett snäpp för annars känns det för segt att lyssna.

Har försökt att lyssna på Gudiols poddar men det är för segt och flamsig för min smak. Jag vill gärna ha tips på poddar om träning och hälsa. Jag är en torr typ tydligen.

Har jag missat något riktigt bra?;
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240328_110335_Instagram.jpg
    Screenshot_20240328_110335_Instagram.jpg
    165,5 KB · Visningar: 88
Inser att jag nog mest lyssnar på sådant du skulle kalla "flams". :o Ämnet träning och hälsa undviker jag pga egna problem så tyvärr har jag inga bra förslag inom den kategorin.

Gillar du att lära dig lite udda fakta om allt möjligt så kanske Snedtänkt kan vara något? Jag tycker att den är lättlyssnad och håller en mestadels seriös ton.
 
Inser att jag nog mest lyssnar på sådant du skulle kalla "flams". :o Ämnet träning och hälsa undviker jag pga egna problem så tyvärr har jag inga bra förslag inom den kategorin.

Gillar du att lära dig lite udda fakta om allt möjligt så kanske Snedtänkt kan vara något? Jag tycker att den är lättlyssnad och håller en mestadels seriös ton.
Bra tips! Många intressanta ämnen. Tack!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240328_112844_Sveriges Radio Play.jpg
    Screenshot_20240328_112844_Sveriges Radio Play.jpg
    94,3 KB · Visningar: 74
Fråga Anders och Måns. Var till att börja med (för typ 20 år sedan) radioprogrammet " Så funkar det", senare P1-podden Så funkar det och numera fristående pod. Underbart nördig och varm med självdistans och utan en massa jäkla skrik och gap. Lite allmänbildning, lite trams, lite mänskligt och i ett bra tempo (jag lyssnar när jag jobbar så blir tokig på när det går för långsamt). Nytt avsnitt varje lördag.
 
Fråga Anders och Måns. Var till att börja med (för typ 20 år sedan) radioprogrammet " Så funkar det", senare P1-podden Så funkar det och numera fristående pod. Underbart nördig och varm med självdistans och utan en massa jäkla skrik och gap. Lite allmänbildning, lite trams, lite mänskligt och i ett bra tempo (jag lyssnar när jag jobbar så blir tokig på när det går för långsamt). Nytt avsnitt varje lördag.
Intressanta ämnen. Tack!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240328_120615_Sveriges Radio Play.jpg
    Screenshot_20240328_120615_Sveriges Radio Play.jpg
    104 KB · Visningar: 66
Jag lyssnar främst på Träningspodden, Hälsoveckan by Tyngre och Språket. De två förstnämnda kanske går bort för dig p.g.a lite flamsiga ibland, fast just Hälsoveckan tycker jag nog brukar vara väldigt seriös faktiskt (bortsett från inledningen då de brukar babbla om annat i typ 3-5 minuter). Språket är väldigt intressant tycker jag, men det kräver ju att man är intresserad av just språk och lingvistik.

Andra poddar jag lyssnar på ibland är Allt du velat veta som ofta tar upp intressanta populärvetenskapliga ämnen. På hälsofronten lyssnar jag ibland på Styrkelabbet, men den la tyvärr ner för något år sedan så där jobbar jag mig främst igenom de gamla avsnitten (som det finns över 300 av).

Just det, P3- och P1 Dokumentär är också bra!
 
9assar kanske inte dina öron, men på Sveriges radio är det P3 Historia, ID, Dystopia, Dokumentär och creepypodden.
På Spotify lyssnar jag på Historiska brott, Sekter, Seriemördare, Kod katastrof, flygkatastrofer, Sveriges mörka minnen, Wennstams Vrede, Flashback Forever, Mytologier. En del av dessa har inte släppt nya avsnitt på några år, men nämnde dom ändå.
 
Jag lyssnar på Styrkelabbet som är en träningspod men den kan nog gå under kategorin flamsig.

Annars lyssnar jag mest på Flashback forever och Radiosporten dokumentär.
 
Huberman lab, nördigt om olika intressanta ämnen bla viktnedgång, träning och hälsa. Från USA men tycker man hänger med rätt bra ändå.
 
Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har inget tålamod för det. Har dessutom höjt hastigheten ett snäpp för annars känns det för segt att lyssna.

Har försökt att lyssna på Gudiols poddar men det är för segt och flamsig för min smak. Jag vill gärna ha tips på poddar om träning och hälsa. Jag är en torr typ tydligen.

Har jag missat något riktigt bra?;
Krigshistoriepodden är den absolut bästa, lite flamsig men oerhört saklig och bra. Fronten och Historia.nu om man är intresserad av området.

Träningspoddar har jag svårt att förstå. Det finns liksom inga stora förändringar av vad som funkar.
 
Jag gillar Kropp & själ.
Dokumentärer
I hjärnan på Louise Epstein
Meny, om temat är kul
 
Värvet
Inte din morsa
Daddy Issues
Rullar vi (verkar ligga nere?)
Flashback Forever
Fatta Familjen
Equipodden
P3 Historia
P1 Dokumentär/miniserie
 
Jag gillar Druid & Zimmerman Show. Har blivit mycket mer politiskt intresserad sen jag började lyssna på dem. Jag tycker att det är blandat med humor men inte flamsigt :)
 

Liknande trådar

Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
491
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp