Bukefalos 28 år!

vilka regler finns för stall??

M

makejo

Det fuinns ju regler för hur stor box olika hästar ska ha o takhöjd etc etc. men finns det regler för om det ska finnas el eller vatten i stallet?? vårat stall har inget vatten o det är ett jäkla jobb o slita hela vår vinter höst md dunkar hemifrån. men det kanske inte finns såna regler??
 
Sv: vilka regler finns för stall??

Nej, det finns inget som reglerar detta.

Men gå in på jordbrusverkets hemsida, där hittar du lagar och regler.
 
Sv: vilka regler finns för stall??

Reglerna som finns är till för djurens välbefinnande, att djurägaren sliter ihjäl sig har inte Jordbruksverket några synpunkter på. Har du däremot anställda så blir det en arbetsmiljöfråga...
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 165
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 305
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp