Bukefalos 28 år!

Vilka regler gäller?

A

Alpin87

Vad behöver man för att starta på en provapå-ritt i distans? Gula boken har jag till en av hästarna (vi är två som ska rida) så vi behöver en till sådan. Behöver man licens?
 
Sv: Vilka regler gäller?

Och måste man ha ridit en provapå-ritt för att få starta clear round?
 
Sv: Vilka regler gäller?

Hej

Nej, man behöver inte ha startat en provapå-ritt för att starta en CR... i alla fall var det inte så förut men kan inte tänka mig att det är ändrat.
Licens är jag lite osäker på då, men tror att det är så att om provapå-ritten går i samband med en tävling behöver ryttaren ha licens (men inte hästen). Men det står i propparna vad som gäller...
Jag tror faktiskt inte man ska behöva den gula tävlingsboken för prova på... de flesta proppar jag har läst har det inte behövts i alla fall. Men som sagt om ryttarlicens och gula boken behövs brukar stå i propparna så kolla i dem för de ritter du funderar på.
 
Sv: Vilka regler gäller?

Rids PP på en tävlingsdag skall ryttaren ha Lokallicens. Gula Boken är inte obligatorisk men fylls i om man så vill.
Rids PP "inofficellt" bestämer arrangören vad som gäller.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 871
Senast: hhere
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 820
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 276
Senast: Jerseyite
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 906
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp