Bukefalos 28 år!

Vilken duktig vovve vi har

Status
Stängd för vidare inlägg.
egentligen ska tilläggas, för visst får man spel på honom i bland hemma :D

Tror faktiskt inte alla tremånadersvalpar fixar ligga tysta en hel timme på ridhusläktaren ;)
Lyfte bara på huvudet lite när hästarna sprang förbi läktaren. Ls häst var läskigast för den hade massa skrammel på sig, då fick man följa den nooooga.

Igår hittades jag även trixet hur man får honom låta bli äta torv och hästbajs :wtf:
Godis i fickan och låta liten veta det finna godis där, då går man men blicken vänd mot matte istället för ner på marken :sneaky:

Han har även lärt sig att man väntar på tillåtelse springa fram till folk, bara dom som signalerar att de vill hälsa är ok.
Och är man i koppel går det utmärkt ligga still när stallkatten går förbi (svårare hemma när kissen ruschar förbi i hundraåttio)

Eftersom Doby skötte sig så bra lyckades jag tom filma dotterns två rundor under träningen.-
Som förövrigt gick bättre än hon kunde drömma om innan. Z har varit lite konstig nu i början av terminstarten och backat och ställt sig på lektionerna. Men igår, på det raka babypelhamet, gick han superbra.
Både jag och dottern tror han skulle behöva gå på ett rakt, idag har han ett tredelat normalt.

Film från lektionern
videofy.me/v/3330862
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja, så liten är han inte längre :D Bilåkandet, det som var ett helvete första gångerna, idag 1,5 månad senare blir han överlycklig om...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp