Bukefalos 28 år!

Vilken gräsreducerare?

T

Tola

Är det någon som har provat Globus gräsreducerare? Vad tyckte ni om den?...
Efter att ha läst endel trådar här på buke så känns det som om min häst (liksom många andra) kommer klura ut hur man ska göra sig fri från just de modeller jag hittat. Men denna modellen från Globus verkar passa min häst och skulle vilja veta vad andra tycker om den.

//Tola
 
Sv: Vilken gräsreducerare?

Jag använde Globusmodellen förra sommaren till två hästar. Från maj t o m augusti var det sammanlagt max tio "tapp". Jag rekommenderar den varmt.

Immer
 
Sv: Vilken gräsreducerare?

Jag provade alla möjliga gräsreducerare förra sommaren. Globusmodellen var den enda som min haflinger inte lyckades ha sönder eller få av sig.

Den satt alltså som den skulle, men han fick tyvärr till en makalös ätteknik genom det lilla hålet och lyckades ändå bli rätt tjock. Detta har jag inte hört om från någon annan som använt modellen så han är nog exceptionellt glupsk och jag kan ju bara föreställa mig hur han hade sett ut utan :crazy:.
 
Sv: Vilken gräsreducerare?

Haha ^^ men hur ska man använda en gräsred. rätt? ska man ta av och på den med några timmars mellanrum eller ska den sitta på hela tiden ?
 
Sv: Vilken gräsreducerare?

I princip kan man nog ha den på hela tiden. Man får dock se upp så att det inte blir skav.

Jag gjorde för det mesta så att min pålle fick gå med gräsreduceraren på på dagarna (ca 14 timmar/dygn). Då gick han tillsammans med flocken i stora beteshagen. På nätterna flyttades han (och en sällskapshäst) över till en hage intill där det inte fanns särkilt mycket gräs. Där fick han gå utan.
 
Sv: Vilken gräsreducerare?

Mitt sto hade "munkorgen" på sig ca 20 timmar/dygn. Hon behövde den eftersom hon fick fång första maj och behövde banta. Jag tog in henne två timmar varje dag och då fick hon äta ett par kilo hösilage samt lite morötter och mineraler.
Valacken sympatibantade och gick även han med "munkorg". Hans lekkamrat, en inlånad sommarbetare, var duktig på att ta av honom den. Åtta av de tio "tappen" stod valacken för.

Immer
 

Liknande trådar

Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 057
Senast: Habina
·
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag har hört om autism är att många som har det har mera känsla om rätt och fel motför andra. Men det stämmer ju inte för...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 108
Senast: emma-vsm
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 802
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp