Bukefalos 28 år!

Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Sv: Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Jag tror faktiskt inte att en bruksras som behöver arbeta hårt är ngt för dig. Om du bara kan aktivera den 1 timma om dagen nu när det är ljust, hur blir det när det är mörkt? En timme brukar jag tänka att sällskapsraser behöver eller de som har samma behov aktiveringsmässigt. T.ex moloss raser har väl ett relativt litet aktiveringsbehov? Även om de med stor säkerhet behöver iallafall 1 timmes aktivering av ngt slag varje dag. De har ju även ofta ett rätt respektingivande utseende om du letar efter vakthund.

Fast sen vet jag iofs inte vad du menar med en timmes aktivering. Är det att du leker, tränar lydnad, agility, spår osv den timmen men går på 2 timmars promenader varje dag så är det ju en annan sak.
 
Sv: Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Fast sen vet jag iofs inte vad du menar med en timmes aktivering. Är det att du leker, tränar lydnad, agility, spår osv den timmen men går på 2 timmars promenader varje dag så är det ju en annan sak.

Saken är den att hunden kommer vara ute och "springa" mest hela dagen utom då jag är i bilen vad jag menar med 1 timmas mental "aktivering" är då träning i någon form lydnad spår eller liknande. Utöver det är det som vanligt lite promenader på dagarna i övrigt på runt 30-40 minuter åt gången.
Har varit i kontakt med en uppfödare av Hovawart hundar och tycker det låter som en intressant ras. :cool:
Och vad jag menar med att det blir ljusare nu är att jag iaf inte vill hålla på i mörkret med en mycket ung hund som jag inte känner 100%. Jag vill se vad som händer när jag har med hundar att göra.
 
Sv: Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Okej, då är det ju lite annorlunda. Då lär det ju bli minst 1 timmes promenad, 1 timmes mental aktivering plus att h*n kommer att få springa mycket lös om dagarna?

Då kan det nog funka med en bruksras sålänge hunden får sin stimulans:).
 
Sv: Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Okej, då är det ju lite annorlunda. Då lär det ju bli minst 1 timmes promenad, 1 timmes mental aktivering plus att h*n kommer att få springa mycket lös om dagarna?

Då kan det nog funka med en bruksras sålänge hunden får sin stimulans:).

Precis :D :)
 
Sv: Vilken hundras tror ni passar mig?? :D

Hovawart.. Dom hundar jag träffat på av denna ras.
Har varit krävande motion/mentalt.
Men beror väl på avel/ägare också..

Mastiff gänget?
Träffat på 2 nappar(rasstavning tänker jag inte ge mig på)
Ganska reserverande, respekt ingivande.. trevliga hundar.
Bullmastiffen är en trevlig hund också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp