Bukefalos 28 år!

Vilken klippmaskin?

M

Mayara

Hej!

Vilka klippmaskiner använder ni? Jag kommer att använda maskinen ganska sällan. Har någon av er erfarenhet av de billigare Wahl-maskinerna från Börjes? Fungerar de? Är motorerna för klena? Går skären att slipa om etc.? Fungerar de lika bra som dyrare eller blir hästen randig? Vi har en gammal Stewartmaskin för fårklippning. Vet ni om man kan byta huvud/skär till häst och använda den? Snälla ge mig tips eftersom jag tyvärr blir tvungen att klippa av min pålles vinterpäls, jag klarar inte av hårfällningen pga min damm/kvalsterallergi! :cry:

Mayara
 
Jag hittade just en klippmaskin på Hööks hemsida, för drygt 400:-! Nån som vet om en sån duger? Jag klipper inte me rän en häst en gång/år ungefär, plus att jag vill stubba med den så jag tyckte det såg smidigt ut med en som inte är så bred.
 
ska du klippa hela hästen ska du köpa en heiniger, deras nyaste (hööks). Den klipper jättebra, har själv klippt min polle me den. :)
En klippmaskin för 400 spänn är mer till hästens huvud typ, mer som en trimmer. De går inte o klippa hela hästen me en sån... :angel:
 
Jag tänkte väl att det var mer en trimmer. Men jag köpte den ändå, får väl trimma stubben med den =) Fast i bruksanvisningen står det nåt "om man klipper extremt tjock päls", jag vet inte hur extrem päls de kan ha på huvudet :D
 

Liknande trådar

Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
3 837
Senast: caballus
·
Utrustning Undrar om ni har något bra tips på klippmaskin. Den ska vara ganska liten och lätt och relativt tystgående. Det gör ingenting om det...
Svar
15
· Visningar
2 631
Senast: bigganl
·
Utrustning Kan någon snäll själ hjälpa med i denna djungel? Jag har bestämt mig att köpa en egen klippmaskin. Min häst är extremt känslig i...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Rie
·
Utrustning Klickade just hem min första klippmaskin, Hööks batteridrivna (var ju rabatt nu dessutom :D). Ska främst vänja pålle vid maskinen och...
2
Svar
32
· Visningar
4 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp