§Vilken mask?

B

Blixtra

Kisse kom nu in med en mask fastsittande under svansen. När masken rammlade av ner på golvet försökte jag lista ut vad för slags mask det är. Lite större än ett risgryn, ungefär jämntjock. Den rörde sig *urk*.

Kissen bor på gård och går in och ut som han behagar. Äter både torrfoder, mjukismat och möss, fåglar etc.

Så vilken mask, vilket ,maskmedel och hur många ggr.?
 
Sv: §Vilken mask?

På en utekatt är det ofta "finns en mask så finns det flera". Jag hade valt Drontal eller Axilur, helst Drontal eftersom det är jobbigare att ge Axilur. 2 ggr med 2 veckors mellanrum brukar vara vettigt vid konstaterad mask.
 
Sv: §Vilken mask?

Tack!

Han är fin i hull och ögonen är klara och pigga utan hinna för. Jag ska pröva Drontal och följa ditt råd.

:bow:
 
Sv: §Vilken mask?

jag har en katt som vi brukar ge Drontal. de fungerar bra, men problemet är att han har kommit på hur han ska göra för att slippa det.
Han vägrar, totalt.Det går inte att få ner tabletten, hur vi än försöker.
Finns det något annat avmaskningsmedel som är lika bra, fast i någon annan form än tabletter?
när katten var liten fick han ett annat medel som var som i en spruta som man tryckte ner i halsen, de var som kräm aktig smörja i den..

tacksam för svar.
 
Sv: §Vilken mask?

Vi har lärt oss att man måste stoppa tabeltten långt ner i svalget, då kan inte katten få upp den och sen smeker man stupen så går det ner.

Värsta katten vi har håller maken fast och trycker ner i halsen på honom. Annars får en hålla benen och en stoppar i gapet. Inget vi längtar efter precis.
 
Sv: §Vilken mask?

precis så är de för oss också!
men hur vi än försöker, så går de bara inte och katter är ju starkare än man tror. Han ålar sig åt alla håll och slänger runt med huvet, och rifs.
Hur mkt vi än försöker.
Men vi får prova igen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en ute/innekatt (ute på dagarna och sover inne på natten) som är en fenomenal jägare, och äter således en hel del sork, möss...
Svar
11
· Visningar
1 777
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 191
Senast: vinkelina
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 504
Senast: AlmostEasy
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 097
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp