Bukefalos 28 år!

Vilket bett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fraaida

Hur vet man vilket bett man ska byta till om hästen blir galen och skenar osv? Alla verkar veta vilka dom ska ta då, är det bara jag som inte fattar hur alla vet?!:confused:;)
 
Sv: Vilket bett?

Börja med få rätt på hästen så den slutar skena. Har den ont? Oskolad? Vad rider du på för bett?

Ett bett kan aldrig lösa dina problem med att hästen skenar eller är galen
 
Sv: Vilket bett?

bett hjälper bara för stunden å tar inte bort beteendet
 
Sv: Vilket bett?

Det startas minst TVÅ trådar vilket bett ska jag ha till min starka, pigga häst VARJE dag. Nu kommer jag låsa trådar allt eftersom, så får ni faktiskt anstränga er att SÖKA i forumet.

Och GLÖM INTE att det finns ett forum under ridning, som heter UTRUSTNING.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

som i snart fyrtio år har försökt att lära sig rida i stället för att dölja problemen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 424
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 048
Senast: mily
·
  • Artikel
Hästnyheter Att ha rätt bett kan vara avgörande för hästens munhälsa. Men hur vet man vilket bett som är bäst, hur ska vi kunna betsla hästen...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 369
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp