Bukefalos 28 år!

Vilket bett?

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Oscis

Jag har funderat under lång tid nu över vilket bett jag ska ha till min häst när jag hoppar. Orsaken till att jag vill ha ett annat bett än mitt vanliga tredelade, är att han blir väldigt stark och springig efter hindret. Jag vill inte ha ett jätte skarpt bett till honom men ändå något som gör att man orkar hålla honom. Jag har funderat på pessoa bett eller ett galopp bett, men jag vet inte vad tror ni?
tack på förhand.
 
Sv: Vilket bett?

det beror på dig som ryttare, hur lite du kan ta i ett skarpt bett! Rent generellt har jag aldrig gillat passoabett, men har dock upptäckt att min häst verkar älska det, går hur bra som helst på det, blir inte stark eller tung, jag har också koll på henne i hoppningen på detta bett. Dock vet jag att det är många hästar som knäpper av och bara böjer på nacken på pessoat, men du kan väl prova dig fram!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 838
Senast: Sel
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 258
Senast: Bri
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vilken sorts bettlöst skulle passa min häst? Jag vill rida bettlöst då hästen är obekväm med vanliga bett. Vill kunna ta ledande...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp