Vilket inlägg är bäst i grandeurpad?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag ger upp att försöka hitta ett schabrak som håller sig uppe över manken och beställer ett Grandeurschabrak med "integrerad pad" istället. Jag har nu en grandeur single interpad (sån utan fickor) som är toppen, men tänkte jag ska vara smart och ta med fickor för ev framtida behov.

Men vilket av inläggen är bäst om man vill ha ett som andas, är stötdämpande och tryckutjämnande. Jag funderar på latex men jag vet inte varför ;P
 
Sv: Vilket inlägg är bäst i grandeurpad?

Om du går in på t*ur.se så har dom en pdf-fil där det står en del om iläggen.

Jag beställde en pad för ett par veckor sen och valde viskoelastiskt skumgummi, såhär skriver dom om det:
15 mm. Anpassar sig efter hästens form och rörelser, komprimeras inte och distribuerar tryck bra. Andas.

Valde det eftersom att jag hellre ville ha 15 mm istället för 1o mm som latexen är.
 
Sv: Vilket inlägg är bäst i grandeurpad?

Det är på Taur jag kikat men blir inte klok ändå, men latex känns vettigast? Jag vill inte ha det så tjockt. Har en grandeurpad utan fickor nu, (den de kallar single interpad). Den har neoprene (?)och filtundersida. Är ganska så lagom tjock, lite till gör inget men vill inte ha jättetjockt. Som jag fattat det är det noll fyllning i den, men material + neoprenet ger tjockleken som är?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 336
Senast: Milosari
·
Utrustning Har en rätt lång tid nu sökt en passande sadel till vår valack utan att hitta den som verkligen passar. Har nu fått erbjudande att köpa...
Svar
2
· Visningar
805
Utrustning Hej. Nu har vi fått hem Knights bomlösa sadel och den är verkligen toppen :banana: Men så skulle jag vara lite "snål" och själv...
Svar
6
· Visningar
905
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp