Bukefalos 28 år!

Vilket klockslag är sista?

Atlas

Trådstartare
Om det på en propp enbart står sista anmdatum som nu den 21 april...hur länge kan man anmäla då? Hittar inget i TR.
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Tidigare gällde att anmälan skulle vara inne senast kl 18.00 den dagen anmälningstiden utgår.
Enligt nu gällande TR har man hela sista dagen på sig om det inte står något särskilt i proppen:

TRI mom 131 Anmälan
"...Anmälan ska vara hos mottagaren före anmälningstidens utgång"
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Så sade min dotter som nyss tagit Grönt Kort också, men tävlarrangören meddelar att enligt TR är det kl.18 om man ej skrivit annat..:cry:
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Då har ni nog råkat ut för en ouppdaterad arrangör.
Be dem titta i TR-momentet ovan och stå på er om de vill räkna er anmälan som efteranmäld.
Tidigare stod det uttryckligen kl 18.00 i TR men det är alltså numera ändrat.

Lycka till!
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Jag har kollat TR på Sv Ridsportförbundets hemsida och jag kan då inte hitta någonstans där det står kl 18 som klockslag. Be arrangören redogöra/visa var de hittar det i TR. Det är ju inte omöjligt att de sitter med ett gammalt TR...:idea:

Det här är vad som står i TR1-Gemensamma bestämmelser (senaste versionen är från 2009):

Moment 18
1. Insändande av anmälan
Anmälan ska sändas till den adress som står i propositionen. Anmälan ska vara hos mottagaren före anmälningstidens utgång.

Moment 125
Tidpunkterna för ordinarie anmälningstidens utgång ska anges. Senaste tidpunkt för anmälningstidens utgång får inte vara mer än 21 dagar före tävlingens början.


I de fall texten i grenspecifika TR avviker med texten i TR I, gäller de grenspecifika reglerna.
***Hittar inget om anmälningstider i Dressyr TR. I Hopp TR finns inte heller något om Anmälningstdi utan endast om återtagande av anmälan där kl 18 nämns:
Moment 377
4. Återtagen anmälan
Endast om ryttaren skriftligt återtagit sin anmälan befrias han från skyldigheten att erlägga avgift. Besked om återtagen anmälan ska komma till arrangören senast kl.18.00 sju dagar före tävlingens början.
Efteranmäld häst ska erlägga den avgift som arrangören bestämmer. Efteranmält ekipage befrias från avgift om anmälan återtages senast kl. 18.00 sju dagar före dagar före tävlingens början.
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Det här är vad som står i TR1-Gemensamma bestämmelser (senaste versionen är från 2009):

Moment 18

Jag vill bara göra ett förtydligande så att det inte blir förvirrat här ;)
Det finns inget moment 18 i något TR utan det är mom 131 som jag tidigare har citerat som du måste mena här.
 
Sv: Vilket klockslag är sista?

Jag har fått för mig att om man anmäler via TDB så är det innan kl 23.00 på den sista anmälningsdagen.
Det har iallafall varit så till dom tävlingar jag anmält mig till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 926
Senast: Fetaost
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Jag borde minnas hur detta är eftersom jag var med om samma sak förra året 🙈. Om jag kommer börja ett nytt arbete i mitten av April...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp