Bukefalos 28 år!

vill ha jack russell terrier

Sv: vill ha jack russell terrier

Jag skulle hellre rekommendera en dansksvensk gårdshund...dom ser ut som russlar men är mildare och följsammare

299095_2252938892746_1526504432_2369079_7089210_n.jpg
 
Sv: vill ha jack russell terrier

Jag har ingen JRT själv, men en bekant som har malle är ägare till en JRT. Enligt henne är JRT jobbigare än bruksmallar, vilket säger en del.. Fast jag skulle själv vilja ha en JRT någon gång.. Men jag är också oerhört förtjust i väldigt aktiva hundar..
 
Sv: vill ha jack russell terrier

Och varför öppnar du inte ett eget konto?
Jag skulle skämmas ögonen på mig om mitt hundägande barn trodde att tikar inte löpte innan de var 2 år. Iaf om barnet var över 6 år.

okej, efterssom du verkar vara den med mest erfarenhet av allt här på bf. Och är den mest spydiga jag fått inlägg ifrån, så kan jag tala om att jag haft 2 tikar som inte börjat löpa förrän 2-års ålder. Ja kan mycket väl öppna ett eget konto. Jag har själv varit med om dessa tikar och pga av det så ska folk sämmas ögonen ur sig för att mina tikar löpte sent? Var kommer du ifrån familj egentligen? En som inte har uppfostrats ett smack verkar de som. Totalt nollad och vill vara perfekt på allt.

Nu var det inte tips på vad jag ska öppna för konton, skaffa för hundraser, få skäll när mina tikar inte löper i tid, utan jag ville veta hur jack russell var. Inga spydiga komentarer. Men visst, släng ur dig mer om du vill, du som verkar må bra av det. Visst.
 
Sv: vill ha jack russell terrier

Av de jag har träffat så är det två som har satt tänderna i mig.
En tredje som varit på väg att göra det. Personligen rekommenderar jag inte rasen till typ sådär någon.
Rekommenderar hellre Dansk Svensk Gårds hund och Khromforländer eller möjligen Podengo portugeso pequeno.
 
Sv: vill ha jack russell terrier

(har bara läst första inlägget).

Hur mycket tid vill du lägga ner på att aktivera hunden mentalt då?

Jack russel är trevliga hundar om man aktiverar de ordentligt. De kräver en del, och deras dåliga rykte tror jag till stor del beror på att många har de som "pensionärshundar" och de inte får det de behöver.
 
Sv: vill ha jack russell terrier

Jag har själv en jack russel som blir två år snart. Om jag ska va ärlig så visste jag inte riktigt vad jag gav mig in på när jag skaffade en, jag hade träffat en massa JRT när jag var i Irland och tyckte mest de var fina :eek: (skyller på att jag var ung och dum) Men nu ångrar jag mig inte en sekund! :love:

Ja de stämmer att de kräver mycket, iaf de flesta. Min kräver mycket motion och mycket hjärngympa, då mår han bäst. Skulle de o andra sidan vara någon dag jag inte hinner så går han bara o lägger sig, utan o riva hela lgh! Han kan vara lite "vaktig" av sig och skäller till någon gång då han hör nåt ljud eller om någon går förbi ute i trappuppgången, men inte mer än så. Det gäller ju o va stenhård med uppfostran redan från början. Samma med jakt, min har väldigt mkt jakt i sig. Just nu har vi lite problem med att spåra, försöker lära honom när det är ok att spåra och när det inte är det, inte det lättaste! Därför kan han tyvär inte vara lös ute för då sticker han.

Vad jag har fått för intryck av både min och andras jack russel är att de är väldigt lättlärda! (ni har väl inte missat Jesse som är en jack russel? :love: sök på youtube..) Min är väldigt duktig på trix och vi kör även agility. Då är han verkligen i sitt esse!!

Om jag skulle svara lite på frågorna du skrev så passar väl en jrt både i hus o lgh, jag har min i en mindre tvåa och även om jag kan tycka den är lite liten för oss två så nöjjer sig både han och jag om vi båda får den dagliga motion och aktivering vi båda behöver. Min är också väldigt förtjust i barn, de kan dra, slita, peta i öron osv osv han gör inget :love:

/verre
 
Sv: vill ha jack russell terrier

(ni har väl inte missat Jesse som är en jack russel? :love: sök på youtube..) /verre

jag kollar på den hunden nästan varje dag. så otroligt gulligt å bra gjort. speciellt när han kommer å går med lilla kundvagnen och plockar i egna saker! herreguuud, han är så bedårande!!! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 224
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp