Bukefalos 28 år!

Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

Acses

Trådstartare
När jag var i tonåren så annonserade jag ständigt om att få sitta barnvakt och tjäna en extra krona. Det var ett trevligt extraknäck och mina föräldrar uppskattade att jag fick prova på det ansvaret.

Jag har lite smått funderat på att hitta någon som kan sitta barnvakt lite då och då, på kvällarna så man kan åka till stallet kvällstid eller bara gå över till en kompis och umgås lite. Men det verkar helt dött på den fronten. Jag har ju iofs en mamma som ställer upp men jag vill ju inte ringa henne i tid och otid, jag vill ha någon "egen" att ringa till någon gång.

Inte känner jag någon som är intresserad heller.

Hur gör man för att hitta barnvakter i övre tonåren eller rent av vuxna, som kan tänka sig att ställa upp typ en till två gånger i veckan?
 
Sv: Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

Dom har inte tid... dom är för upptagna med att springa på otaliga aktiviteter, sportarrangemang, fritidsgårdar osv. som krävs av samhället för att de stackars ungdomarna inte ska ha tråkigt :grin: vad gjorde folk förr liksom, innan alla fritidsgårdar?
 
Sv: Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

Dom har inte tid... dom är för upptagna med att springa på otaliga aktiviteter, sportarrangemang, fritidsgårdar osv. som krävs av samhället för att de stackars ungdomarna inte ska ha tråkigt :grin: vad gjorde folk förr liksom, innan alla fritidsgårdar?

När jag frågade mamma vad hon trodde så sa hon "De får så mycket pengar hemma nu för tiden att de inte behöver".
 
Sv: Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

Det där kan säkert stämma, i alla fall för vissa.

Själv är jag 17 och hade gärna suttit barnvakt nån kväll i veckan för att tjäna lite extra pengar om jag hade haft tid. Ja, det är faktiskt så att även fast jag "bara" är 17 har jag inte tid och det är ju till stor del på grund av att jag har häst. I princip bara därför.

Jag tycker att det borde finnas ungdomar (som inte är upptagna varenda dag) som gärna skulle vilja tjäna lite extra pengar på ett hyfsat enkelt sätt. Du får sätta upp lappar, annonsera på internet? Kontakter?
 
Sv: Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

grannar.se var nog det bästa som hänt mig!
Fick tag i en tjej direkt som kan tänkas vara intresserad! :bow:
 
Sv: Vill inte ungdommar sitta barnvakt längre?

Jag tror det har att göra med att barnen är mer bortskämda nu, nån hundralapp för barnvaktning är liksom inte värt besväret....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 826
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: kma
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 624
Senast: nejlica
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp