Bukefalos 28 år!

Vill ni se små söta marsvinsungar?

Stollan

Trådstartare
Då skall ni absolut öppna denna tråden ;)
I natt fick Celéste sina ungar :love:

celestekull1.jpg


celestekull2.jpg
 
Sv: Vill ni se små söta marsvinsungar?

:love:

Men jisses, är dom så där stora när dom är nyfödda, eller iaf ½ dygn gamla? Jag trodde de skulle va nakna, å blinda...?!
 
Sv: Vill ni se små söta marsvinsungar?

Nej, det är det som är det underbara med marsvin, de föds helt "färdiga". Sååå mycket sötare än tex kaninungar eller råttbebisar i den åldern (fast såna blir också söta, sen...).

Jag hade också en kull marsvin för några år sedan, här är några bilder på dem (fick sån lust att titta på dem igen...) :love: :

jumjum.jpg

Jum-Jum (texel, eller heter det merino när de har crest?)

millimani.jpg

Millimani (coronet)

millimani+jumjum.jpg
¨
Jum-Jum och Millimani

keats+bebisarna.jpg

Mamma Keats (sheltie) med bebbarna.
 
Sv: Vill ni se små söta marsvinsungar?

Ja, jag håller med dig! Marsvinsungar är det sötaste som finns. När jag märkte att mitt marsvin hade fått ungar!!
Så blev jag så glad att dom inte var sådär äckligt rosa och skrynkliga! ;)
 
Sv: Vill ni se små söta marsvinsungar?

Marsvin går ju dräktig i ca 68-70 dygn vilket är lång tid för smådjur just för att ungarna skall hinna bli tillräckligt utvecklade.
Marsvin bor ju inte normalt i bohålor så därför måste dom vara utvecklade för att kunna springa snabbt tillsammans med mamman precis som hos tex hästar osv. Marsvinsunga börjar redan någon dag gammal att prova äta vanlig mat och dom föds med tänderna färdiga med. Det är så mamman hjälper dom ut. Hon krokar tag i tänderna med sina tänder och drar dom ut.
Så marsvinsungar är bedårande även om jag tycker att nyfödda hamsterungar har sin charm.
Jag bara väntar på att dom skall börja studsa runt som små popcorn inne i buren :love:
Vill ni se med bebisbilder så går ni in på länken till min hemsida och sedan in på fotoalbumet och Celéstes första kull så har jag mer bilder på ungarna :banana:
 
Sv: Vill ni se små söta marsvinsungar?

Jösses vilka sötnosar! :love: De skulle nog allra helst vilja flytta till Uppsala tror jag! ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 786
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 409
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Roheryn
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 223
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp