Vill vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på hur jag ska kunna komma vidare snabbare med ridningen. Nu tycker jag att jag har stått och stampat på samma nivå lite väl länge. Utvecklingen går alldeles för långsamt. Jag sa ju nyligen upp min plats i söndagsgruppen för att ersätta det med privatlektioner på en välutbildad häst i stället. Det finns ju en person i min omedelbara närhet som är grym på att undervisa och har en bra häst så jag frågade henne för några veckor sedan. Som svar fick jag att det var möjligt men att hon behövde ta sig en funderare på pris och sånt.

Sedan dess har jag inte hört något så jag ringde henne idag och frågade om hon funderat. Det hade hon visst inte. Hon hade haft lite för fullt upp. Funderingen hängde i luften och jag fick veta att hon också funderade på att lämna iväg hästen och stalla upp honom på en ridskola i närheten, men att hon inte fått svar från ridskolan ännu om det funkade för deras del.

Hm, min magkänsla säger mig att hon egentligen inte har tid att ge lektioner och att det nog inte blir något.

Vad gör jag då? Jag tror ju inte riktigt att det är realistiskt att ta lektioner på fröken frieser, mest för att jag tvivlar på att jag kommer att byta bil. Jag hittar inget som jag tycker passar. Men sen känner jag mig väldigt mycket som en nybörjare på henne. Hon rör sig mycket och jag har svårt att sitta ner någon längre stund i traven.

Så vad har jag för alternativ? Jag har ägnat en stund idag åt att leta efter andra ställen att rida på men hittar inget vettigt. Jag tittade även på den finare ridskolan i Vallentuna men där ska man redan träna på LA-nivå för att kunna delta och där är jag inte än. :(

Meh... Jag vet inte hur jag ska lösa det här. Sen så vill jag ju faktiskt hoppa mer än jag gör idag. Det känns så himla snopet att jag inte ens kunde anmäla mig till hoppkursen på ridskolan under julledigheten.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 818
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp