Bukefalos 28 år!

Villken fågel :) !

MadicDomino

Trådstartare
I dag var jag iväg och köpte en Engelsk undulat :) (har en vanlig hemma, (obs de bor inte tillsammans än)) ungefär vid 18-tiden var han hemma i den nya buren.. Nu vid 20 tiden har han redan ättit ur handen och går upp på fingert + flyggit några varv i rummet.
Han är inte ens rädd för för min hand eller hela mig :o ! Han måste vara handupföd eller vad det heter ?

Jag har haft flera undulater, men inte engelsk... Och jag har aldrig varit med om att en fågel lär sig så fort :o !

Var tvungen att skryta av mig om min nya fågel som heter Nisse :rofl:!

Mvh
Eran Emma
 
Sv: Villken fågel :) !

jag köpte en undulat för en vecka sedan och han var också sådan. han var inte alls rädd för händer. nu flyger han runt på mitt rum varje dag. fast han sitter ofta uppe på buren eller gardinstången och är inte så sällskaplig av sig. fast det händer mer och mer för varje dag att han "flyger lägre", undersöker golvet och så och sitter mer och mer på axeln så det kommer kanske? har ju som sagt bara haft honom i en vecka :)

vad är det för skillnad på vanlig undulat och engelsk? är de engelska större?

kul att han är så tam. jag var orolig för att jag aldrig skulle få min tam innan jag köpte den, har aldrig haft fågel förut så jag visste inte riktigt hur de "fungerar" :P

har läst att det kan ta flera veckor innan de sitter på handen och så också så jag blev nöjd med min sune :)
 
Sv: Villken fågel :) !

Ja, de engelska är större. Min är enorm. Veterinären sa att om hon bara sett vikten på ett papper utan att se fågeln hade hon trott att han var smällfet, men han är bara...stor.
 
Sv: Villken fågel :) !

När jag skulle köpa en till undulat blev jag nyfiken på att köpa en Engelsk till min vanliga undulat hemma. Dom tyckte inte att man skulle blanda dom i buren. Sa dom inte så till dig?
 
Sv: Villken fågel :) !

Nepp :o Varför skulle de inte vara i samma bur ? De är ju från samma grund art, de pratar samma språk. Det är likadan fågel fast större (påläst:rofl: ).

Sedan så flörtade han med de "vanliga" undulat honnorna i buren brevid istället för dem som var i buren :D (obs, jag tänker inte ta ungar på dem :o)

Mvh
Eran Emma
 
Sv: Villken fågel :) !

Ja de va verkligen snabbt att den redan litar så på dig :) så himla roligt me fåglar, ja hade en underlat för några år sedan scott hette hon, hon va helt underbar väckte mig varje morgon å ville tvätta mina ögonfransar från mascara ha ha å när vi satt ute på ballkongen satt hon på kanten av balkongdörren å va jätte ledsen, å hon va väldigt bestämd som min mamma sa man får ha "scott" säker väst när man umgås me henne :) försökte folk bli av me henne så bet hon å skrek ha ha snacka om bortskämd, hon va alltid me mig i sängen å åt upp mina läxor å tyka sig mot vovven å katterna. ja hade även me henne till lantbruksskolan där hon reta gallfeber på alla i elevhemmet.... men tyvärr blev hon övermodig mot grannens katt som hade smugit sig in :cry: så ja vågar inte skaffa fågel igen :cry:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 082
Senast: Buck
·
Övr. Djur Nu vill jag se bilder på era fågel burar samt deras mått :) Jag har gjort en bur i måtten (BREDDxHÖJDxDJUP) 80x70x55 :o Och där bor...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Gabbi
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 660
Senast: Freyja_bus
·
R
Övr. Djur Hej på er allihopa! hoppas att ni har det lättare att fixa eran semester än vad jag har. det är så att jag praktiserade ju på en...
Svar
3
· Visningar
2 353
Senast: rattalskare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp