Vilse i sadeldjungeln

Atlas85

Trådstartare
någon med något tips?
Har en unghäst med ganska smal bog, normal mot bred manke, ganska markerade bogblad, typ några mm mellan bogblad och sittpunkt, kort sadelläge(har 145-155 i täcken men bara 135cm rygg)samt spikrak och bred rygg... några tips? Har provat typ allt känns det som...allt släpper bak eller klämmer fram...
Har en Equipe performance hemma nu å den är nog bland det bättre jag testat men den är för bred så lite svårt att veta till 100%
En expression i normal bom va hyfsad men lite för takformad
Några tips?
 
Äehhh försöker föreställa mig ryggen men ser bara en kamel framför mig. :eek: Är helt hundra på att din häst inte matchar min inre bild.

Lite bilder brukar dra igång sadelfolket ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Söker tips på dressyrsadel till en relativt rak, ganska platt rygg med halvhög manke, ganska mycket rörelse i bogarna. Ryttarmässigt...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 923
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har fastnat i sadeldjungeln... Har en häst med väldigt rak rygg, nästan lite överbyggd.. behöver vid/33 i bom men ska även ta rätt...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Ace
·
Utrustning Jag letar hoppsadel till min häst. Jag har mätt honom och han kräver en bom som motsvarar 105 grader. Han är hyfsat rak, kort sadelläge...
Svar
0
· Visningar
2 315
Senast: Andrii
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 195
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp