Bukefalos 28 år!

Vilsen liten kattunge

M

M-Meduza

Av någon konstig anledning så dras katter som virrat bort sig eller blivit övergivna till mig. Eller ja egentligen dras väl jag till dom för jag kan inte låta en sån bara vara.

Har nu hittat en liten parvel, kanske sju veckor ensam skrikandes ganska långt från hus med en stor väg över på ett industri område.. Smutsig, hungrid och skrikig. Verkar inte haft kontakt med människor men spinner så väldigt när man väl fick tag i den..:love:

Jag gav den mat ute och den blev så paralyserad av maten att det bara var att hämta den. (andra hade försökt hela dagen)

Jag har gått runt och letat, Inga kattungar eller katter brukar ses här nere.. (någon katt här vi sett här nere för något år sedan men denne brukade vi ta in i bilen och köra bort dit den hörde hemma..)

Jag har tyvärr ingen möjlighet att ha en katt till av massa olika anledningar och skulle jag börja ta hand om alla skulle jag snart ha hundra katter..
Men har antagligen en kompis som är intresserad då hon pratat om en katt.
Kruxet är att hon har hund (som är väldigt snäll och försiktig mot katter) och bor i en etta.. Men jag har erbjudit henne att hon ska få ett stort klätterträd av mig om hon tar hand om den.

Annars hoppas jag att jag kan hitta någon annan.

Vanlig mjukmat i små portioner funkar att ge va? och vatten?:angel:

katten är smutsig, ska man låta det vara ett tag och sedan tvätta? eller tvätta direkt?
 
Sv: Vilsen liten kattunge

Jag har också fått ta hand om en kattunge, dock ca 10-11 veckor. Gav han små portioner med blötmat i början, Sen angående smutsen, ta en blöt handduk och försök torka av så mycket som möjligt. Dusch eller bad är nog inte och rekomendera. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 656
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 996
Senast: Hyacinth
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 206
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 731
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp