Bukefalos 28 år!

Vindskydd/funderingar

K

Kambra

Jag håller på att planera för att sätta upp ett vindskydd åt mina hästar. Jag undrar ifall någon som har erfarenhet kring detta kan ge tips och svar på några funderingar;

* Vilken form på vindskyddet är det optimala. Bör det vara långt och smalt, exempelvis 3 x 10 meter, eller hellre mer fyrkantigt, exempelvis 6x6?
* Vilket underlag är att föredra. Hagen där vindskyddet står har sandjord och jag ar tänkt gräva ur, med bör jag fylla upp med någon form av grus, makadam? Eller kan sanden räcka? Hur har ni gjort? Berätta gärna ifall det blivit fel och vad jag bör undvika.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: warg
·
Anläggning Har precis köpt hus (i fredags) och har nu påbörjat bygget av stallet till mina två hästar. Håller på att slita med golvet, eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: Buck
·
G
Anläggning Jag ska bygga en helt ny ligghall och har en del frågor om underlaget, så alla ni som har era hästar på lösdrift (och ffa nu som byggt...
Svar
7
· Visningar
6 042
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp