Bukefalos 28 år!

vinterbalans?

Sv: vinterbalans?

PG-skor fram och järn bak som vanligt, broddat runt om.

Slår den inte hjäl sig med PG? Har testat med dom längsta broddarna och det går bara skritta och trava lugnt, högre fart än så då har mina dåligt fäste.
T.o.m ridhästen jag hade halkade med dom.
 
Sv: vinterbalans?

Jo pg broddar är inte bra på is men på snö och hård bana funkar det.
Jag brukar ha så lätta järnskor som möjligt och brodd. På tävling alumnium gärna med fast brodd.
 
Sv: vinterbalans?

Hela vintern kommer ägnas åt motion och uppträning för pållens del, så det gör mig inget att det inte funkar i högre farter. Än så länge fungerar det utan problem både i hage och ute på träningsvägarna som är snöiga och isiga :) Jag hade gärna haft "riktiga" skor med rejäla brodd men hans framknän behöver pg-beslagen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Stå upp i lätt sits och lär dig driva med skänkeln, då ger du hästen bättre förutsättningar på hoppbanan. Det menar den välmeriterade...
Svar
0
· Visningar
627
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Halkan och den rejäla snösmockan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I forskningssyfte har E-BARQ, en global databas över hästars beteende, skapats. Genom att delta i den pågående enkätundersökningen, kan...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
668
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp