Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite impad av oss :p
När barnen lagt sig om kvällarna så har vi målat.
Igår började vi måla bröstpanelen i köket, ikväll målas taket. Det såg inte klokt ut annars. I morgon ska rummet barnen har som lekrum målas. Sedan börjar vi nog känna oss okej klara. Om vi inte av bara farten målar vardagsrummet med.

Idag la vi även bud på ett nytt hus. Alltså, jag gillar när det går fort och händer saker. Men vi behöver inte överdriva :o:rofl:
 
Sådär höll sonen på :rofl: Ställde sig på all fyra i sömnen och vaknade. Eller när han lärde sig att sätta sig upp själv, då satte han sig upp när han sov och vaknade och blev ledsen för han kunde inte lägga sig ner igen. :laugh::banghead:
Det är som att kroppen jobbar på att automatisera den nya kunskapen hela tiden, så de övar till och med när de sover.
Jag kan iofs relatera till de nattliga övningarna. Både när jag pluggade och nuförtiden när jag haft något nytt och intensivt projekt på jobbet "tar jag med mig grejerna hem" och drömmer om det hela nätterna... Stackars barn att brås på mig i det fallet :D
 
Idag har vi varit iväg och firat kottens morfars födelsedag med restaurangbesök. Lillen höll ihop hela dagen men fick nog enormt mycket intryck. Kusinen, 2,5 år gammal är mycket nyfiken men tycker nog att han är ganska läskig när han gråter :D

Nu håller vi på med nattningsterapi för mig... Har ju fortfarande ganska mycket ångestkänslor inför läggning, vilket ju är orsaken till att sambon alltid nattar honom. Men när jag börjar jobba halvtid är tanken att dela på det, så att den som jobbat den dagen i regel tar nattningen. Följaktligen ligger jag nu här i bakgrunden i sängen medan sambon försöker få kotten att stänga sina ögon. Lite fånigt kanske, men ganska mysigt ändå, och även idag går det ganska lugnt till, även om själva sömnen sitter långt inne :p
 
Fördelen med en bebis som är mer rörlig är att han själv kan vända sig på tex sidan i sömnen och han sover generellt bättre på natten sen han började med det. Nackdelen är att han senaste två nätterna försökt krypa i sömnen och därmed väckt sig själv när han plötsligt står på alla fyra :cautious::D

Här ska det tydligen oxå sovas på sidan, upptäcktes en tidig morgon av andningslarmet som hamnade fel på blöjan och hävdade att barnet inte andades O_o han lägger sig på mage och sträcker upp sig ordentligt så han kan snegla över kanten när han inte vill sova, har hänt flera gånger att jag typ "nu slutade han böka och har nog somnat" och så kollar jag och möts av ett par stooora ögon


Vi testade vattenmelon idag. Det fick INTE hem. Hon blev verkligen herrejösses arg :rofl:

Ni skulle skickat den hit för här är vattenmelon bland de bästa som finns :D
 
38204134_10160676804010181_1570941046504816640_n.jpg
 
Som vanligt de senaste dagarna sovit uselt. Sedan hon vaknade sovit 30+40+40 min innan nattning halv nio. Nu vaknade hon precis igen. Tagit en halv evighet att söva henne också.
 
Vattenmelon är smaskens tycker vi här. Enda i frukt- och bärväg som ratats var hallon. Ananas åt han men tyckte "sådär" om.

Dock har jag nu upptäckt två saker kotten inte gillar! Köpte tre olika burkar hipp barnmat. Två var USCH, men tredje var god. Var lite ovant att mata med något han inte gillade, händer ju typ aldrig :p
 
Äh, det kan jag inte tro:rofl:

Kan bjuda dig och övriga trådläsare på en färsk anekdot: jag rullade nyss ner i spjälsängen:o hade visst glömt att vi ställt fram den utan en långsida mot min sida av sängen och den är ju lägre än våran säng så det brötade till ordentligt -> vaken M som undrar vad som händer:banghead: bara till att börja om med nattningen från rura ett igen:grin:

På vissa områden så! ;)

:rofl: - hoppas omnattningen gick bra och att du inte skadade något mer än stoltheten! :)
 
Jag hade faktiskt tänkt på att många pratade om utvecklingssprång hit och dit, men jag fattade aldrig riktigt innebörden av det. Kanske tur som sagt, att jag inte visste! :nailbiting::D

Egentligen är det märkligt hur lite "förväntningar" jag hade på hela bebisgrejen. Jag tror knappt jag kunde visualisera öht hur livet med en bebis skulle te sig, var så fokuserad på det här med att vara GRAVID. Och med nästan noll erfarenhet av andras barn trodde jag nog bebisar var betydligt mer joller och gullig, rofylld sömn än skrik, bajs och faser :rofl: Tur ingen gav mig en spåkula, då vete tusan heller om det blivit något barn...
Jag tänkte nog inte heller så mycket på hur det skulle vara. Såg förvisso sömnlösa nätter med gråtande bebis framför mig, och det har aldrig hänt tack och lov.

Det du och @Evenstar skriver om hur de vaknar. :rofl: Stackars små liv! Lilla F brukar ibland vakna nedhasad bredvid madrassen.

Jag ansluter mig till skaran som hade välsignat få förväntningar på bebislivet inför första barnet! :D Sedan hade jag bannemig hunnit glömma både det ena och det andra innan lilla A, men nu vet jag ju att livet bara blir bättre ju större de blir! (Har dock hört att den positiva kurvan kan brytas i tonåren ;))
 
Jag ansluter mig till skaran som hade välsignat få förväntningar på bebislivet inför första barnet! :D Sedan hade jag bannemig hunnit glömma både det ena och det andra innan lilla A, men nu vet jag ju att livet bara blir bättre ju större de blir! (Har dock hört att den positiva kurvan kan brytas i tonåren ;))

+1 på den. Tycker storasyster som fyller 3 bara blir roligare och roligare. Runt 2år är än så länge min favorittid, när talet börjar spricka igenom.

Men jag upplever även att kag uppskattar bebistiden mycket mer denna gång. Kan sitta och titta på R hur länge som, medan hon härjar runt på golvet. För här går det undan och herrejösses vad arg hon blir när hon inte riktigt bår dit hon vill.
 
Här har vi ytterligare ett barn som älskar vattenmelon! Sist hon fick det var i helgen på ett kalas, och bebis hade på sig sina ”finkläder” (vit body och byxor från ett lite finare märke, och ett par av få plagg som jag köpt nytt och inte på Tradera). Pappan satt inte på haklappar trots att vi hade det med och kläderna bkev nedsölade och förstörda av melonfläckar som inte går bort. Då var jag inte så glad kan jag säga.
 
Här har vi ytterligare ett barn som älskar vattenmelon! Sist hon fick det var i helgen på ett kalas, och bebis hade på sig sina ”finkläder” (vit body och byxor från ett lite finare märke, och ett par av få plagg som jag köpt nytt och inte på Tradera). Pappan satt inte på haklappar trots att vi hade det med och kläderna bkev nedsölade och förstörda av melonfläckar som inte går bort. Då var jag inte så glad kan jag säga.

Prova att lägga kläderna i direkt solljus. Vet inte hur det är med just melon, men solen tar bort många fläckar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 674
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 567
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 519
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp